پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1400
پدیدآورندگان:
مهناز سرباز [پدیدآور اصلی]، علی خالقی[استاد راهنما]، علی جباری مقدم[استاد راهنما]
چکیده: جریان شتاب دار آشفته نا‌پایا در یک کانال برای اعداد رینولدز از 2760 تا 15200 (بر پایه سرعت حجمی و نیم ارتفاع کانال) بررسی شده است. شبیه‌سازی عددی با استفاده از مدل آشفتگی چهار معادله‌ای k ε(V2F) در کانالی به طول 2/1 متر انجام شده است. سرعت حجمی اولیه 108/0 متر بر ثانیه در طی زمان شتاب‌دهی 2 ثانیه در حالت شیب مثبت به سرعت حجمی نهایی 597/0 متر بر ثانیه می رسد. نتایج حاصل از این مدل با نتایج آزمایشگاهی و عددی از مقاله ماتور و همکاران [1, 2] مقایسه شده است. هدف از این تحقیق بررسی ویژگی های سیال از جمله تنش برشی، اصطکاک دیواره، سرعت نوسانی r.m.s و سرعت متوسط تحت تأثیر جریان شتاب دار آشفته در مدت زمان 0 تا 5 ثانیه است. میزان خطای میانگین برای ویژگی‌های سیال اعلام شده است. در هنگام شروع جریان، مشابه حالت شتاب دار خطی بلافاصله یک لایه‌مرزی نازک در مجاورت دیواره ها تشکیل می شود. با گذشت‌ زمان پروفیل های سرعت به مرکز جریان توسعه می یابند و در پایان شروع گذار، لکه‌ی آشفتگی را تشکیل می دهند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#جریان شتاب دار ناپایا #تئوری آشفتگی #گذار آشفته #مدل k-ε(V2F)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)