آخرین بروزرسانی: 1399/9/21

شتاب دهنده، فضاي کسب و كار اشتراكي و مرکز نوآوری شاهکار به عنوان اولین مدل و پارادایم اجرای نوآوری باز در دانشگاه صنعتي شاهرود با نام "شاهكار" تلاش می کند تا به نسل پنجم شتاب دهنده های جهان وارد شود. این شتاب دهنده با حضور شرکتهای فناور و هسته هاي استارتاپي مستقر در اين مرکز را می توان تلاشی برای فراتر رفتن از استانداردهاي دانشگاهي دانست، این مجموعه در نظر دارد با تقويت استارت آپ های دانش بنيان و حمايت از تجاري سازي فناوري هاي دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دانشگاه و دانشجویان شود. به همت اداره كارآفريني دانشگاه و با حمایت سازمان ها، وزارت خانه ها و نهادهاي فعال در اين حوزه، برنامه مرکز نوآوري کليد خورده است و در فاز اول شتاب دهنده و مرکز نوآوري با همكاري شتاب دهنده آواتك به عنوان فعال ترين و بزرگ ترين شتاب دهنده كشور در قالب تفاهمنامه همكاري مشترك راه اندازي شده است و در صورت ادامه حمايتها فازهاي توسعه براي آن در نظر گرفته شده است. این شتاب دهنده مجموعه ای شامل استارتآپ های دانش بنیان و فناور، تيمهاي کارآفرين دانشجويى، شتابدهنده هاى خاص و مربيان و مشاوران استارتاپي مى باشد. حضور و تجمع اين گروه ها کنار همديگر به هم افزايي و كمك به خلق ارزش افزوده منجر مي شود. شتاب دهنده شاهکار به عنوان اولین شتاب دهنده کشور با مدل نوآوری باز و برنامه شتاب دهی و اتاق فکر منحصر به فرد است.

 

شتاب دهنده شاهکار در فضای دانشگاه شاهرود به عنوان فضای کار اشتراکی دانشگاه وظیفه شناسایی و انتخاب و راه اندازی تیم های استارتاپی را به عهده دارد. این شتاب دهنده در سامانه اکوسیستم (اجزا کارآفرینی کشور) ثبت شده و از دو ماه گذشته باعث ارتقا رتبه دانشگاه در یونیرف مرجع دانشگاه های ایران به A+ شده است. توان و همت مجموعه بر آن بوده است تا تیم های استارتاپی در حوزه های گوناگون را شکل داده و هدایت نماید. در حال حاضر این شتاب دهنده در مجموعه اکوسیستم کشور (WWW.ECOSYSTEM.IR)  ثبت شده است. همچنین این فعالیت باعث ارتقا شاخص کارآفرینی و نوآوری دانشگاه در یونیرف (WWW.UNIREF.IR) شده است.

 لازم به ذکر است بیش از صد جلسه و نشست با بدنه و اکوسیستم کارآفرینی استان و بیش از بیست تیم گزینش شده جهت استقرار در شتاب دهنده از شاخص ترین فعالیت های این مجموعه می باشد.

امید است با افتتاح شتاب دهنده فنی و صنعتی شاهکار در دانشگاه صنعتی شاهرود، رونق شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های این حوزه شتاب گیرد.

 

 

 

 

آخرین بروزرسانی: 1399/10/20

فضای کار اشتراکی:

هر تیم می‌تواند در دوره شتاب‌دهی در فضای کار اشتراکی شاهکار مستقر شده و از امکانات آن محل، استفاده کند. این امکانات شامل میز کار و صندلی به تعداد افراد تیم (ترجیحاً ۴ نفره)، یک رایانه، اینترنت، تلفن، اتاق جلسه و … می‌باشد.

سرمایه پذیری:

این سرمایه معمولا به تیم‌هایی اختصاص داده می‌شود که در اوایل راه کسب و کار خود بوده و آماده تبدیل مدل اولیه کسب و کار خود به یک محصول یا خدمت اولیه و ورود به بازار هستند. مبلغ این سرمایه‌گذاری متغیر است و در شتاب‌دهنده شاهکار این مبلغ برای هر تیم متفاوت و بر اساس شرایط و ویژگی‌های تیم و ایده کسب و کاری آن خواهد بود.

کوچینگ کسب و کار:

کوچینگ که خود فرایندی است مشارکتی، برای کشف توانمندی‌های شخصی و حرفه‌ای مُراجع به کمک خلاقیت و تفکر عمیق، در مبحث کسب و کار نیز می‌تواند به یک تیم با هدف مشترک کمک کند تا مدل کسب و کار خود را به درستی تدوین نماید. در این فرایند کوچ کسب و کار مانند یک همراه و از موضع برابر با افراد تیم تعامل خواهد کرد و در کنار آن‌ها تا رسیدن به اهداف تعیین شده، خواهد ماند و این خدمتی ویژه در شتاب‌دهنده شاهکار است که به تیم‌های مستقر و حتی سایر کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک و متوسط قابل ارائه خواهد بود.

منتورینگ و مشاوره:

این خدمات که در واقع شامل انتقال تجربه و آموزش مطالب تخصصی مورد نیاز تیم‌ها می‌باشد، در طول دوره شتاب‌دهی مطابق نیاز و زمان‌بندی در قالب جلسات جمعی و اختصاصی برای هر تیم ارائه خواهد شد.

کارگاه‌های آموزشی:

برخی از مطالب مورد نیاز برای تیم‌ها در حوزه‌های مرتبط با کسب و کار و سلامت به صورت کارگاه در طول دوره شتاب‌دهی برگزار خواهد شد که شرکت در این کارگاه‌ها برای عموم آزاد خواهد بود.

آماده‌سازی برای جذب سرمایه:

این خدمت در دو بخش اصلی تعریف شده است. یکی تربیت و آماده‌سازی تیم و مدل کسب و کار با هدف ورود به بازار و راه افتادن جریان درآمدی در طول دوره و دوم آموزش ارائه مؤثر و همچنین مهارت‌های مذاکره با سرمایه‌گذار در اواخر دوره به تیم‌ها ارائه می‌گردد.

 

photo_۲۰۱۷-۱۰-۲۳_۱۵-۰۰-۵۵-1

 

 

آخرین بروزرسانی: 1399/9/25

m23

تکمیل فرم ثبت نام

با پاسخ‌های دقیق و صادقانه خود به پرسش‌های فرم ثبت نام، جذابیت ایده و قابلیت تیمتان را نشان دهید تا امکان ارزیابی اولیه شما فراهم شود.

 

ارزیابی

اگر درارزیابی اولیه برگزیده شوید، جهت ارزیابی دقیق تر به همراه کلیه اعضای تیم‌ به مصاحبه دعوت می شوید. در مصاحبه 20 دقیقه فرصت دارید تا برای دریافت جواز ورود به دوره پیش شتابدهی، ایده و تیم خود را به داوران ارائه کنید.

 

پذیرش اولیه یک ماهه 

این فرصتی است برای تمرکز، آموختن و رشد کردن. این دوره یک تجربه ناب 30 روزه زندگی استارت آپی است که برای همه، حتی تیم هایی که در دوره شتابدهی پذیرفته نمی شوند، به یاد ماندنی و شیرین است. فضای کاری، مربی، کارگاه ‌های فشرده آموزشی و زیرساخت‌های سخت افزاری نظیر سرور، امکانات و خدماتی است که در این دوره به تیم ها ارائه می‌شود.در طی این مدت تیم ها باتوجه به حوزه فعالیت‌شان باید نسبت به انجام و ارایه شاخص‌های تعیین شده کلیدی عملکردشان در زمان تعیین شده اقدام نمایند.

 

شتابدهی

در دوره 5 ماهه شتابدهی تیم ها با استفاده از سرمایه اولیه و خدماتی که از شاهکار دریافت می کنند، به تولید محصول می پردازند و به صورت پیوسته مدل کسب و کار خود را آزمون و در صورت نیاز در آن بازنگری می کنند. این کار تا پایان دوره شتابدهی و دستیابی به یک مدل تکرار پذیر ، گسترش پذیر و قابل ارائه به سرمایه گذار ادامه می یابد. شاهکار در ازای سرمایه اولیه و خدماتی که ارائه می کنند درصدی از سهام استارت آپ‌ها را دریافت می کند.

 

 

آخرین بروزرسانی: 1399/10/20

به فضل الهی تا کنون تیم های متعددی با همکاری شتابدهنده شاهکار به مرحله پویایی و تولید رسیده اند. رشد و پاگیری تیمها خود انگیزه ای برای تیم شاهکار است که حمایت و تلاش خود را برای حمایت از تیم ها افزایش دهد. ماهانه جلسات متعددی به منظور انتخاب و پذیرش تیم های درخواست کننده حمایت در شتابدهنده شاهکار، برگزار می گردد و پس از بررسی عملکرد و پتانسیل آنها برای ورود به مجموعه شاهکار انتخاب می شوند. بنابراین این صفحه به نتایج پذیرش جلسات اخیر و معرفی تیم های تازه ورود به شاهکار اختصاص داده شده است که به امید خدا و تلاش تیم شاهکار، شاهد آغاز رشد آن ها باشیم.

 

teams

آخرین بروزرسانی: 1399/10/20

منتورینگ فرآیندی است که در آن یک فرد باتجربه، هدایت و حمایت یک فرد کم تجربه را برعهده می گیرد. فرد باتجربه منتور (Mentor) و فرد کم تجربه به عنوان منتی (Mentee) شناخته می شود. فرآیند منتورینگ یک ارتباط حرفه ای طولانی مدت، داوطلبانه و سودمند برای هر دو طرف منتور و منتی می باشد. فرآیند منتورینگ رابطه ای هدفمند و تکاملی است که یکی از مهمترین جنبه های آموزشی به شمار می رود. منتورینگ برخلاف یک ارتباط مدیریت و کارمند، مشاور و مشاوره گیرنده و یا مربی و شاگرد، یک ارتباط داوطلبانه با میل و خواسته هر دو طرف است که معمولا بدون مطرح شدن خواسته های مالی و منفعت طلبانه مطرح می شود.

 

منتور به معنی راهنما و مرشد است، به عبارت دیگر کسی که راه را نشان می دهد. منتور به افرادی می گویند که در یک زمینه ی خاصی تخصص، تسلط و تجربه دارند و در آن زمینه کارشناس هستند و می تواند به دیگران در یادگیری آن کار کمک کنند. منتور یک رابطه ارگانیک و دوستانه با افراد جوانتر تحت سرپرستی خود برقرار می کند و نه تنها در مورد دروس دانشگاهی بلکه در خصوص مشاغل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و روحی و روانی ایشان را یاری می دهد. همه ما در زندگیمان فردی را ملاقات کرده ایم که هم نشینی و هم صحبتی با او برای زندگی ما اهمیت داشته است. برای مثال، این فرد می تواند یکی از معلم های ما و یا یکی از اعضای خانواده باشد. چنین فردی را می توان منتور نامید.

 

mentores_1

آخرین بروزرسانی: 1402/12/20

دانشجویان و فارغ التحصیلان محترم دانشگاه صنعتی شاهرود می‌توانند جهت دریافت مشاوره کارآفرینی با شماره تلفن 02332300330 داخلی 3425 تماس حاصل نموده یا درخواست خود را به آدرس karafarini@shahroodut.ac.ir ارسال نمایند. بدیهی است حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از درخواست، هماهنگی لازم انجام می‌گردد.

آخرین بروزرسانی: 1399/9/29

در حال بروز رسانی ...

به زودی بازمیگردیم ...

 

پیش نمایش :

 site

آخرین بروزرسانی: 1399/9/25

m22m20m21

photo_۲۰۲۰-۰۲-۰۴_۲۳-۵۴-۰۳