• دريافت نامه هائي كه از واحدهاي مختلف ارسال ميشود و لازم است به رویت رياست برسد.
• ارجاع نامه ها به واحدهاي ذيربط با توجه به دستور رياست دانشگاه در هامش نامه هاي مذكور.
• تهيه پيش نويس نامه هاي رياست دانشگاه.
• پيگيري و تعقيب نامه ها و دستورات رياست دانشگاه .
• راهنمايي ، پاسخگوئي و رسيدگي به مشكلاتي كه ارباب رجوع با واحدهاي مختلف دانشگاه پيدا مي كند.
• پيگيري و امحاء اوراق زائد، بر اساس قانون سازمان اسناد ملي ايران .
• اداره امور دبیرخانه هیات امنا و نظارت بر انجام کلیه وظایف محوله.
• اداره امور دبيرخانه مركزي دانشگاه و نظارت بر دبيرخانه هاي فرعي به منظور هماهنگي ، حفظ و انسجام امور مربوطه .
• انجام كليه امور مربوط به ثبت ، صدور ، پيگيري و بايگاني نامه هاي عادي و محرمانه دانشگاه .
• پيگيري نامه ها و تهيه گزارش از نامه هاي بلااقدام و ارائه آن به رياست دانشگاه .
• تنظيم برنامه هاي بازديد، ملاقات با شخصيتها، هياتها و ارباب رجوع.
• انجام کلیه فعالیتهای مرتبط با بهبود شامل: تعیین اهداف براساس سیاستها و استراتژی های کلان دانشگاه،شناسایی فعالیتها، مستند سازی ، تهیه فرآیندها، روشها و دستور العمل های اجرایی امور و نظارت بر اجرای آنها حسب مورد، تجزیه و تحلیل داده ها و ارزیابی عملکرد و بازخور فعالیت ها و همکاری با واحد آمار مدیریت طرح و برنامه دانشگاه.
• انجام سایر امور دفتر رياست دانشگاه.
آئين نامه جامع مديريت دانشگاهها و موسسات آموزش عالي