پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1394
پدیدآورندگان:
معصومه سادات حسینی [پدیدآور اصلی]، سعید آیباغی اصفهانی[استاد راهنما]
چکیده: در اقتصاد جهانی امروز، انتخاب و توسعهی کارکنان برای مدیران و متخصصین منابع انسانی فعالیت مهمی است. فرایند کانون ارزیابی روندی است که توسط سازمانهای مختلف برای اهداف متنوعی استفاده میشود. کانونهای ارزیابی از ارزیابان آموزش دیدهی متعددی استفاده میکند که این ارزیابان رفتار شرکتکنندگان را در شبیهسازیهای فعالیتهای مهم کاری مشاهده میکنند. ارزیابان عملکرد شرکتکنندگان را با توجه به سازههای کانونی مانند ابعاد و وظایف، ارزیابی میکنند و توصیههایی برای بهبود به آنان میکنند. کانون ارزیابی ابزار مؤثری برای استخدام، انتخاب، برنامههای جانشین پروری و توسعه سرمایهی انسانی در سراسر سطوح سازمانی است.
هدف از انجام این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت مراکز سنجش شایستگی (کانونهای ارزیابی و توسعه) میباشد. روش پژوهش، گراندد تئوری( نظریهی داده بنیاد) است. روش گردآوری دادهها، مصاحبههای عمیق و نیمه ساختاریافته با متخصصین این حوزه( اساتید دانشگاه و متخصصین در حوزهی طراحی و اجرای کانون) میباشد و نمونهگیری به روش تئوریک انجام شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از مقایسه مداوم در رویکرد نظریهی زمینهای استراوس و کوربین در سه مرحلهی، کد گذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. ̎ کانون ارزیابی و توسعهای موفق̎ به عنوان پدیدهی محوری در نظر گرفته شد که سایر مقولهها شامل: عوامل مدیریتی، عوامل سازمانی، عوامل محیطی، عوامل رفتاری، دسترسی به منابع و... به نحوی بر آن اثرگذار بودند. در نهایت مدلی از عوامل مؤثر بر موفقیت کانونهای ارزیابی و توسعه ارائه گردید.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کانون ارزیابی #کانون توسعه #شایستگی #گراندد تئوری دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: