پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1401
پدیدآورندگان:
ملیحه رجائی [پدیدآور اصلی]، رضا شیخ[استاد راهنما]
چکیده: برند، جزء جدانشدنی راهبرد بازاریابی شرکت است و به طور روزافزونی به عنوان تنها دارایی مهم و منبع تمایز مورد توجه قرار می گیرد. بدین ترتیب برندهای قوی، ارائه دهنده ی سود بیشتر همراه با ریسک کمتر به سهامداران هستند. برندهای موفق باعث افزایش اعتماد مصرف کننده به محصولات و خدمات ناملموس شده و مشتریان قادر به تجسم و شناسایی بهتر خدمات آنها می باشند. صنعت خرده فروشی در قالب فروشگاه های زنجیره‌ای از جمله مهمترین صنایع تاثیرگذار در زنجیره تامین هر شرکت صنعتی و تولیدی به ویژه در حوزه کالاهای مصرفی است و از جمله مهم ترین ویژگی های محیط کنونی این صنعت رقابت فزاینده‌ای است که هر روز با پیدایش و توسعه رقبای جدید در این صنعت مشاهده می گردد. نتیجه مستقیم این وضعیت ضرورت و توجه جدی در بکارگیری ساز و کارهای موثر در حفظ و ارتقای رضایتمندی مشتریان و به تبع آن فروش از طریق کیفیت بخشی به خدمات و ارزش آفرینی بیشتر برای مشتریان می باشد. اهداف این پژوهش تحلیل و ارزیابی برند فروشگاه بر رفتار مشتریان در فروشگاه های زنجیره ای و شناسایی معیارهای موثر برانتخاب برند و ارزیابی میزان اهمیت و وزن هریک از معیارهای موثر است . برای ارزیابی و رتبه بندی معیارها از روش جدید چند معیاره Pythagorean fuzzy AHP استفاده شد.طبق محاسبات انجام شده در این پژوهش ، معیارها براساس وزن به ترتیب عوامل اقتصادی ، عوامل محیطی عوامل بنیادی ، عوامل فردی و عوامل اجتماعی اولویت بندی شدند و براساس زیر معیارهای مربوط به آن متغیر قیمت و کیفیت محصول با بالاترین وزن، بیشترین اهمیت و توصیه دیگران و تبلیغات اهمیت کمتری داشتند.  
کلید واژه ها (نمایه ها):
#واژگان کلیدی : برند #رضایت مشتری #رفتار مصرف کننده #فروشگاه زنجیره ای #فازی فیثاغورثی #AHP فازی فیثاغورثی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)