پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1393
پدیدآورندگان:
علی فاتح [پدیدآور اصلی]، احمد دارابی[استاد راهنما]
چکیده: موتورهای هیسترزیس، موتورهای سنکرون خود راه اندازی هستند که بر اساس خصوصیات پسماند مواد مغناطیسی عمل می کنند. بر اساس مراجع چاپ شده در دسترس، هنوز سوالات زیادی در رابطه با این موتورها وجود دارد که به آن ها پاسخ داده نشده است و یا پاسخ ها کامل و همه جانبه نمی باشند. از جمله این سوالات می توان به اثر بارهای جزیی و هارمونیکی بر روی موتور، پایین بودن ضریب توان و بازده اشاره کرد. برای مطالعه و بررسی عملکرد موتور هیسترزیس و دستیابی به مشخصه های آن، نیاز به مدلی مناسب و جامع از موتور وجود دارد. این پایان نامه به مدل سازی و بررسی عملکرد دینامیکی گذرایی موتور هیسترزیس می پردازد. مدل ارایه شده در این پایان نامه رفتار موتور را در همه شرایط عملکردی مانند رژیم راه اندازی و شتابگری، عملکرد حالت دائمی و عملکرد دینامیکی گذرایی حاصل از تغییرات بار و تغذیه ورودی به‌طور قابل قبولی توصیف می نماید. در این پایان نامه ابتدا معادلات دینامیکی گذرایی و همچنین مدار معادل موتور هیسترزیس استخراج شده و سپس الگوریتم و نحوه به روزرسانی پارامترهای مدار معادل ارائه می شود. با انتخاب موتور هیسترزیس دیسکی مرجع[7] به‌عنوان موتور موردمطالعه، معادلات دینامیکی گذرایی پیشنهادی شبیه سازی شده و نتیجه های حاصل با نتیجه های مرجع[7] مقایسه می شود. این مقایسه، تطابق خوب این نتیجه ها را باهم نشان می دهد. درنهایت اثرات مطلوب کاهش ولتاژ ورودی موتور بر بهبود ضریب توان، بازده و جریان استاتور موتور هیسترزیس در شرایط بار جزیی و همچنین اثرات نامطلوب بارهای هارمونیکی بر روی عملکرد موتور بررسی خواهد شد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#موتور هیسترزیس #مدل سازی #پارامترهای متغیر #مدار معادل #حلقه هیسترزیس #زاویه تأخیر

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)