پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1394
پدیدآورندگان:
محمد علی طاهری پور [پدیدآور اصلی]، احمد دارابی[استاد راهنما]
چکیده: انعطاف‎پذیری در ساختار ماشین شار محوری باعث می‎شودکه قابلیت طراحی برای کاربردهای خاص و پاسخگویی به نیازهای مختلف را داشته باشد. در سال های اخیر، ماشین های شار محوری و دیسکی جدید در حال تبدیل شدن به سیستم محرکه در وسایل نقلیه الکتریکی می باشند. از آنجایی که ماشین های شار محوری با روتور و استاتور مسطح و فاصله هوایی قابل تنظیم، نسبت قدرت به وزن و قطر به طول بالاتری دارند، ساختار فشرده تر وبهره وری بالاتری را دارا هستند. ماشین های شار محوری، قبل از ماشین های معمولی طراحی شدند و حتی در ماشین های با سرعت کم نیز از ماشین های شار محوری استقبال بیشتری گردیده است. ولی دلیل اصلی برای فراموش کردن ماشین های شار محوری مشکلات تولید هسته های مغناطیسی بخصوص هسته استاتور بود. حذف هسته استاتور علاوه بر رفع نگرانی ساخت هسته، باعث حذف تلفات هسته استاتور نیز خواهد شد. در این پایان نامه به بررسی مکانیکی و الکترومغناطیسی و روش ساخت یک موتور القایی شار محوری بدون هسته پرداخته و اجزاء و روش مونتاژ آن به زیبایی نشان داده شده است. سپس یک نمونه موتور القایی قفس سنجابی شار محوری سه فاز با استاتور بدون هسته ساخته شده و نتایج تجربی با نتایج شبیه سازی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که موتور القایی شار محوری با استاتور بدون هسته نسبت به دیگر موتور های شار محوری، دارای وزن و قیمت تمام شده پایین تر، ضریب قدرت بالاتر و تهویه بهتری می باشند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#موتور القایی شار محوری #استاتور بدون هسته #مدلسازی موتور شار محوری #روتور قفس سنجابی دو وجهی #مدار معادل موتور القایی شارمحوری #موتور بدون هسته #روتور دیسکی #استاتور شار محوری

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)