پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1391
پدیدآورندگان:
سید محمد محیطی [پدیدآور اصلی]، مهدی بانژاد[استاد راهنما]، احمد دارابی[استاد مشاور]
چکیده: بارزدایی فرکانسی یکی از مهمترین سیستمهای حفاظتی، جهت حفظ پایداری سیستمهای قدرت در برابر کسری توان ناشی از اغتشاشات شدید است. امروزه با توجه به حضور مهم منابع پراکنده در بسیاری از شبکه های کوچک، مسئله حفظ فرکانس، خصوصا هنگامی که میزان تقاضا از تولید بیشتر می شود اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. به منظور بهبود طرح های بارزدایی سنتی، تلاشهای بسیاری جهت استفاده از شیب فرکانس بعنوان شاخصی برای تعیین میزان کسری توان در سیستم قدرت صورت گرفته است. استفاده همزمان از نرخ تغییرات فرکانس به همراه اندازه گیری لحظه ای فرکانس سیستم در روشهای بارزدایی فرکانسی به میزان قابل توجهی کارایی آنها را در تعیین میزان دقیق کسری توان افزایش داده و پروفایل فرکانس را بهبود بخشیده است. این تحقیق روشهایی را ارائه می کند که در آنها با اندازه گیری مداوم فرکانس و متوسط نرخ تغییرات فرکانس، مقدار بهینه ای از بار برای ثابت نگه داشتن فرکانس از سیستم قطع می شود. شبیه سازی دو سیستم تست نمونه جزیره ای و اجرای روشهای بارزدایی پیشنهادی بر روی آنها، کارایی روشهای پیشنهادی را در حذف مقدار بهینه ای از بار جهت پایدارسازی فرکانس سیستم نشان می دهد. از ویژگی مهم این روشها می توان به سرعت آنها در قطع مقدار بهینه ای از بار در لحظه اغتشاش و بهبود پاسخ منحنی فرکانسی سیستم نسبت به طرح های مشابه اشاره کرد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#بارزدایی فرکانسی #شبکه های کوچک جزیره ای شده #مدل بار #نرخ تغییرات فرکانس.

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)