پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1385
پدیدآورندگان:
امیر حسین اویسی [پدیدآور اصلی]، محمدجواد مغربی[استاد راهنما]، عبدالامیر یک خوشنویس [استاد راهنما]
چکیده: اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع محدود انرژی، دانشمندان را بیش از پیش به تحقیق برای یافتن روشهای نوین بهینه سازی مصرف سوخت ترغیب نموده است. بخش اعظم مصرف سوخت به وسایل حمل بار جاده ای و به طور مشخص کامیون ها اختصاص می یابد. استفاده صحیح از تمهیدات موجود برای اصلاح آیرودینامیکی کامیون در مقایسه با کامیونی که مورد اصلاح قرار نگرفته می تواند تا 25 درصد کاهش مقاومت آیرودینامیکی را به همراه داشته باشد که به تبع آن مصرف سوخت کامیون نیز بین 6 تا 12 درصد کاهش می یابد. تاکنون روشهای بررسی شده برای کاهش پسا بیشتر ساکن بوده اند اما دراین تحقیق تاثیر سطوح متحرک برپسای آیرودینامیکی یک کامیون استاندارد موردبررسی قرارمی گیرد. تسمه هایی برروی سقف وپشت تریلر(متعلق به کامیون کلاس۸)نصب شده اند و تاثیر حرکت تسمهها برکاهش ضریب پسابرای تنظیمات متفاوتی ازسرعت این سطوح بااستفاده از دینامیک سیالات محاسباتی تحلیل می گردد.نتایج تحلیل عددی نشان میدهد که کاهش پسای آیرودینامیکی با این روش قابل توجه نمی باشد ودربهترین حالت تنها۱درصدکاهش درپسای کلی حاصل میشود.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ندارد دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: