پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1398
پدیدآورندگان:
ایوب پاسبان [پدیدآور اصلی]، محمود نوروزی[استاد راهنما]، علی خالقی[استاد مشاور]
چکیده: فناوری حمل‌ونقل همواره تأثیر بسزایی در توسعه تمدن‌ها دارد، با توجه به زیرساخت‌های کشور ایران و همچنین وسعت جغرافیایی، ظرفیت های زیای برای بررسی و تحلیل عوامل کاهش هزینه حمل‌ونقل دارد که سعی بر تحلیل این عوامل داریم. هدف از این تحقیق بررسی امکان استفاده گاز طبیعی به عنوان سوخت لوکوموتیو در ایران است. برای این منظور با شبیه سازی عملکرد لوکوموتیو و خط ریلی با مشخصات جغرافیایی مشخص بین دو ایستگاه راه‌آهن در نرم‌افزار متلب به‌عنوان سیستم مورد آزمایش انتخاب می‌گردد، سناریو اول تلفیق سوخت مکمل با سوخت پایه لوکوموتیو GT_26 شرکت ای‌ام‌دی می‌باشد و سناریو دوم استفاده از لوکوموتیو با موتور پایه گازسوز CG_260 شرکت کاترپیلار ، بررسی شده است. یکی از این عوامل تأثیرگذار قیمت تمام‌شده محصول نوع سوخت مصرفی شبکه سراسری حمل‌ونقل است که به‌طور موردی به شبکه ریلی اشاره می شود. در این پژوهش برای اولین بار مصرف سوخت قطار با توجه به مشخصات فیزیکی و روابط موجود در زمینه نیروهای موثر حرکت قطار شبیه سازی و محاسبه شده است، مصرف سوخت در حالت پایه دیزل اختلاف قابل قبول با داده‌های آماری دارد. استفاده از سوخت گازطبیعی مستلزم استفاده از مخازن خاص هستند، با بررسی شرکت‌های سازنده مخازن تحت فشار و مخازن حمل گازطبیعی مایع یک مورد به عنوان گزینه مناسب در نظر گرفته شد. در پایان با تحلیل اقتصادی طرح‌ها هزینه هر یک از سوخت‌های جایگزین محاسبه شده و در آن تاثیر حمایت دولتی کاملا مشهود است و در نهایت نتایج مورد بررسی قرار گرفته است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#حمل‌ونقل ریلی #لوکوموتیو #هزینه سوخت #نیروهای موثر حرکت قطار #سوخت دیزل #گاز طبیعی #مخازن تحت فشار #گازطبیعی مایع

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)