طرح > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی عمران > مقطع دکتری > سال 1383
پدیدآورندگان:
حسین قاسم زاده طهرانی[پدیدآور اصلی]
چکیده: شبکه راهها یکی از زیر ساختهای اصلی توسعه بوده و جزو سرمایه های ملی کشورها محسوب می گردد. حفظ و نگهداری این سرمایه کلان نیازمند برنامه ریزیهای دراز مدت و فعالیت مستمر و نگهداری شبکه راهها می باشد. بدین جهت سیستمهای مدیریت روسازی راه (PMS) به عنوان ابزار توانمندی تلقی می شوند که قادر هستند خرابیهای روسازی را را در شبکه اندازه گیری نموده (ارزیابی)، تمام اطلاعات مربوط به مشخصات فنی راه و خرابیهای ایجاد شده در آن را ذخیره کرده(بانک اطلاعاتی)، شدت و گستردگی خرابیها را در آینده برآورد کرده (مدلسازی)، قسمتهای مختلف شبکه را باهم مقایسه نماید(آنالیز وضعیت)، بر اساس آن نحوه تشخیص بودجه به قسمتهای مختلف شبکه را پیشنهاد دهد(برنامه ریزی در سطح شبکه) و سرانجام روش مناسب تعمیر و مرمت راه را در هر قسمت به طور جداگانه اراسه نماید(برنامه ریزی در سطح پروژه). در این زمینه و با هدف تدوین مراحل مختلف تهیه یک سیستم PMS و با انتخاب شبکه راههای روستایی استان خراسان به عنوان یک مطالعه موردی طرح پزوهشی طراحی سیستم مدیریت روساز ی راه در دانشگاه صنعتی شاهرود تعریف شده و به اجرا در آمد.در گزارش حاضر روش ارزیابی روسازی، جزئیات مندرج در بانک اطلاعاتی، الگوریتمهای آنالیز وضعیت روسازی و الگوریتم انتخاب روش تعمیر و مرمت راه که در این سیستم مورد استفاده قرار گرفته اند، تشریح می گردد. تمامی مراحل کار بر روی شبکه راههای روستایی یکی از شهرستانهای استان خراسان اجرا شده است که مشخصات عمومی آن در پیوستها ملاحظه می گردد. نتیجه این طرح به صورت یک نرم افزار اراسه می شود که راهنمای استفاده از آن و لیست برنامه کامپیوتری آن در انتهای گزارش درج شده است. این نرم افزار بر مبنای ارزیابی روسازی راه با روش شاخص کیفیت روسازی (PCI) طراحی و اجرا شده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ندارد دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: