پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1399
پدیدآورندگان:
ابوالفضل اکبری [پدیدآور اصلی]، فاطمه مظفری[استاد راهنما]، سید حمزه موسوی[استاد مشاور]
چکیده: این تحقیق به بررسی اینکه آیا دانش زمینه ای اثر قابل ملاحظه ای بر درک شعر دانش آموزان ایرانی دارد می پردازد. برای این منظور از 97 دانش آموز در 6 کلاس زبان در شاهرود 60 نفر انتخاب شدند و به تعداد برابر به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. از این دو گروه یک پیش آزمون گرفته شد. در گروه آزمایش 12 جلسه تدریس ویژه انجام شد و برای ایجاد و فعال کردن دانش زمینه ای افراد از استراتژی THIEVES استفاده شد. در حالی که در گروه کنترل تدریس شعر به روش معمول و همیشگی انجام شد. کلاس ها سه روز در هفته و به مدت یک ساعت تشکیل شد و در هر جلسه یک شعر انگلیسی تدریس شد. برای تحلیل داده ها از Independent Samples T-tests استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تدریس به وسیله ی استراتژی THIEVES که برای فعال کردن یا ساختن دانش زمینه ای استفاده شد تاثیر بسیار زیادی در درک شعر دانش آموزان ایرانی داشت. به عبارت دیگر استراتژی THIEVES به بهبود درک شعر دانش آموزان ایرانی کمک کرد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#دانش زمینه ای؛ استراتژی THIEVES؛ درک شعر؛ دانش آموزان ایرانی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: