پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی معماری و شهرسازی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1397
پدیدآورندگان:
فاطمه شفیع زاده برمی [پدیدآور اصلی]، دانیال منصفی پراپری[استاد راهنما]، متین باستان فرد[استاد مشاور]
چکیده: توسعه گردشگری در سالهای اخیر بسیار موردتوجه قرارگرفته و بارونق هرچه بیشتر میتواند از قطبهای مهم اقتصاد غیرنفتی کشورمان محسوب شود. شهرهای بزرگ جهان در جهت جذب گردشگر و سرمایه، از برندینگ شهری بهره بردهاند، این موضوع در کشور ما نیز بهتازگی موردتوجه قرارگرفته است. برند سازی شهری ویژگیهای منحصربهفرد هویتی بالقوه یک شهر را بهدرستی و در تصویری روشن به مخاطبان نشان میدهد. شهر دامغان با تاریخ و تمدن هفتهزارساله، سرشار از جاذبههای گردشگری میباشد، در سالهای اخیر باهمت مدیران شهری اقدامات فراوانی در فضاسازی شهری دامغان انجامشده و در رأس آنها استفاده از المانهای تزیینی در شهر است. لذا ضروری میبینیم نقش و جایگاه این المانها را در برند سازی و معرفی برند دامغان به مخاطبان بررسی نماییم. در این پژوهش با بهرهگیری از روش تحلیلی ـ توصیفی و با انجام مطالعات کتابخانهای به بیان مفاهیم پایه و معرفی مکان موردمطالعه پرداختیم، سپس با تهیه پرسشنامه و انجام کار میدانی به اطلاعات موردنیاز در خصوص شهر دامغان و میدانهای موردمطالعه دستیافتهایم.نتایج پژوهش حاکی از آن است که المانهای شهری نقش بسزایی در معرفی برند شهری به مخاطبان دارند. همچنین المانهای میدانهای شهری دامغان باوجود موفقیت در جذب مخاطب نیازمند تلاش بیشتری در زمینه معرفی جاذبههای دامغان به گردشگران میباشند. با بررسی میدانهای موردمطالعه درمییابیم که میدانهای امام حسین و دانشجو دارای زمینه مناسبی جهت جذب گردشگران و معرفی دامغان به آنها بوده و میدان صددروازه بهعنوان میدان ورودی شهر نیازمند سرمایهگذاری بیشتری در این زمینه است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#برند #برندینگ شهری #هویت شهری #گردشگری #المان تزیینی شهری #میدان شهری #شهر دامغان دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: