پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1398
پدیدآورندگان:
عاطفه طاهری [پدیدآور اصلی]، رضا شیخ[استاد راهنما]
چکیده: امروزه صنعت گردشگری و هتلداری با چالش های جدیدی روبه رو است و اکثر شرکت های این صنایع (خصوصاً هتل ها) با مشکلات کاهش گردش مالی و در عین حال افزایش هزینه ها مواجه هستند. دلایل مختلفی بر وقوع این دست مسائل حاکم است ،که مهمتر از همه ، آن است که هزینه نیروی کار ، غذا و انرژی هر روز در حال افزایش است و هیچ چشم اندازی برای آن مشاهده نمی شود ؛ برای مقابله با چالش های ذکر شده ، کار با روشی کارآمد و مؤثر و تمرکز بر تحقق کامل نیازهای مشتری از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. اتخاذ رویکرد ناب در صنعت هتلداری ، حداکثر سود هتل را از طریق کاهش هزینه و نیز کاهش اتلاف در پی خواهد داشت، همچنین این رویکرد با ایجاد عملیات کارآمدتر، موجب افزایش رضایت مهمانان نیز می شود. در این راستا 5 هتل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و با استفاده از نرم افزارهای Excel و Rosetta تحلیل های لازم صورت گرفته که در نهایت 7 قاعده استخراج و مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس قواعد استخراج شده ، ایجاد ارزش برای مشتری ، اتلاف هزینه، ارزش افزوده، مدت زمان انتظار ، روند بهبود مستمر و کیفیت خدمات از جمله مواردی هستند که در رتبه بندی ناب بودن هتل ها و رضایت مشتریان بیشترین اهمیت را دارند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#رویکرد ناب #اتلاف #ارزش افزوده #رضایت مشتری #تئوری راف #صنعت هتل داری دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: