پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1396
پدیدآورندگان:
احسان آقایان [پدیدآور اصلی]، رضا شیخ[استاد راهنما]
چکیده: مدل چرخه عمر محصول به مدیران در تصمیمگیری برای استراتژی تولید و بازاریابی محصول و خدمات کمک میکند. مطلوبیت درک شده و تغییرات آن درطی زمان توسط مشتریان نشانه خوبی از جایگاه محصول در چرخه عمر میباشد. در این تحقیق با استفاده از تکنیک تمایزی مطلوبیت تجمعی با رویکرد اطلاعات کلامی از مطلوبیت درک شده به ارزیابی و تحلیل چرخه عمر محصول پرداخته میشود. بر اساس مطالعات میدانی و نظرسنجی از 384 نفر از مشتریان 6 محصول از لوازمخانگی سامسونگ، محصول یخچالفریزر با تغییر مطلوبیت 0.12+ و محصول جاروبرقی با تغییر مطلوبیت 0.17+ علائم ماندن در مرحله بلوغ و محصول لباسشویی و تلویزیون با تغییر مطلوبیت 0.01+، علائم حرکت از مرحله رشد به سمت مرحله بلوغ را نشان میدهند. همچنین محصول ظرفشویی و کولرگازی با تغییر مطلوبیت 0.03- نشاندهنده قرار گرفتن در مرحله افول میباشند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#چرخه عمر محصول #تئوری مطلوبیت #رضایت مشتری #رویکرد کلامی دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: