پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1388
پدیدآورندگان:
محمد مهدی حاج محمد [پدیدآور اصلی]، سید محمد موسوی شاهرودی[استاد راهنما]
چکیده: توزیع یعنی رساندن محصول مورد نظر به مشتری در زمان مطلوب به مکان مورد نظر . حال این مورد از مسیر ها و طرق مختلفی صورت می پذیرد که کانال توزیع نامیده می شود . کانال توزیع مجموعه ای در هم آمیخته از سازمانها یا افراد است که وظیفه مهیا نمودن کالا و خدمات را برای مصرف کننده نهایی بر عهده دارد و تعادل منطقی بین منافع این نهادها ، تضمین کننده عمر کانال است . با وجود رقبای فراوان که هر کدام برنامه های مدونی برای دریافت سهم بیشتری از بازار لبنیات تدوین و اجرا می کنند دیگر تولید بخش حساس و دشوار فرآیند نیست بلکه توزیع و فروش محصولات دغدغه ی اصلی شرکت می باشد . با این تفاسیر با مطالعات فراوان انجام شده و مطالعات تطبیقی صورت گرفته توسط نخبگان شرکت سهامی صنایع شیر ایران ، بهترین روش استفاده از کانال توزیع مویرگی عنوان گردیده است . توزیع مویرگی با الهام از سیستم توزیع گردش خون در بدن موجودات زنده بنیان نهاده شده است . توزیع مویرگی شیوه ای است که می باید از یک مرکز که می تواند شرکت یا هر یک از نمایندگی های آن باشد به توزیع کالال و خدمات بپردازد و جریانی مستمر ، دائمی و بدون وقفه را شروع نماید . توزیع مویرگی و عوامل تاثیر گذار در آن از مهمترین مباحث بازاریابی و فروش می باشد که شرکت ها برای فروش محصولات خوداهمیت فراوانی برای آن قائلند . در این تحقیق با توجه به این موارد و مطالعات تکمیلی ، همچنین استفاده از نظر خبرگان شرکت ، سوالات اساسی برای پی بردن به این موضوع که آیا روشهای اجرایی استراتژی های توزیع مویرگی شرکت مناسب است ، طرح گردید و در ادامه پرسشنامه هایی طراحی اولیه ، آزمایش ، اصلاح و سپس طراحی نهایی گردید . پس از تکمیل پرسشنامه ها و تجزیه و تحلیل آماری داده ها نتایج پژوهش مشخص و پیشنهاداتی در راستای بهبود روشهای موجود و پیاده سازی روشهای جدید تدوین و ارائه گردید .
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ندارد

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)