پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1395
پدیدآورندگان:
مرتضی باقرزاده [پدیدآور اصلی]، سید محمد موسوی شاهرودی[استاد راهنما]
چکیده: با توسعه روز افزون فضای مجازی و تبدیل شدن آن به کانالی برای تجارت مفهوم خرید اینترنتی و تجارت الکترونیک و اهمیت بررسی آن بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. خرید و فروش اینترنتی در حال حاضر حجم زیادی از مبادلات را از آن خود کرده است. ازین رو شرکتها نیازی برای درک عوامل موثر بر فروش اینترنتی خدمات و یا محصولات شان را بیش از پیش احساس میکنند.
در پژوهش حاضر از یک سمت با بررسی و شناسایی عوامل موثر بر خرید اینترنتی با تمرکز بر مطالعات پیشین و از طرف دیگر با رتبهبندی عوامل شناسایی شده با به کارگیری روش AHP در محیط فازی سعی شده است مهمترین و کلیدی ترین عوامل شناسایی و رتبهبندی شوند. در ابتدا با تکیه بر مطالعات گذشته عوامل تاثیر گذار شناسایی شد و سپس با استفاده از فنون آماری معیارها رتبه بندی شده اند که نتایج آن به صورت اولویت اول: ویژگیهای اینترنت، اولویت دوم: ویژگیهای مشتری، اولویت سوم: ویژگیهای محصول و اولویت چهارم ویژگیهای سایت انتخاب شده اند. همچنین از میان 10 زیرعامل سطح دوم معیار آشنایی با اینترنت مهمترین عامل در خرید اینترنتی شناخته شد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#خرید اینترنتی #تجارت الکترونیک #اولویت بندی فازی #تحلیل سلسله مراتبی #AHP دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: