پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1394
پدیدآورندگان:
حوریا سیفی [پدیدآور اصلی]، رضا شیخ[استاد راهنما]
چکیده: امروزه، شناخت مشتریان و انتخاب بازار هدف مناسب در ارائهی محصولات و خدمات، نقش تعیین کنندهای در توسعهی بازار، افزایش فروش و بهرهوری و پیشبرد اهداف متعالی سازمانها ایفا مینماید. اتخاذ تصمیمات صحیح پیرامون فعالیت در بخشهای مختلف بازار، با در نظر گرفتن رفتار خرید مصرفکنندگان، به سادگی قادر خواهد بود، روند فعالیت و آینده سازمان را پیش بینی نماید. لذا تلاش محققان و پژوهشگران به ارائه روشها و راهکارهای مختلف جهت افزایش قدرت تصمیمگیری در انتخاب صحیح بازار هدف معطوف شده است. مدیران به هنگام انتخاب بخشهای مختلف بازار برای ارائهی محصولات و خدمات متنوع خود، معیارهای متعددی را مد نظر قرار میدهند، تعیین میزان مقبولیت این معیارها نزد مشتریان، پیش بینی صحیحی از سهم بازار شرکتها، در ادامه فعالیت تجاری، ارائه خواهد داد.
از نوآوری های این پژوهش، بکارگیری شاخص مروجین خالص بر مبنای اعداد خاکستری و رتبه بندی بخشهای بازار با استفاده از تکنیک تصمیمگیری کوپراس – جی است، که در هدفگذاری و موقعیتیابی شرکتها جهت ورود به یک بازار جدید یا ادامه فعالیت با توجه به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدیران، به کار میرود. گردآوری و بکارگیری نظرات مشتریان در 5 منطقه مختلف کلان شهر تهران، نقش تعیین کنندهای در نتایج این پژوهش ایفا نموده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#بخشبندی بازار #آنالیز بازار هدف #کوپراس- جی #تئوری خاکستری #شاخص مروجین خالص دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: