پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1392
پدیدآورندگان:
عفت محمدی [پدیدآور اصلی]، رضا شیخ[استاد راهنما]
چکیده: روانشناسی مصرفکننده، یکی از گرایشهای پرطرفدار روانشناسی در سالیان اخیر به شمار میآید که بیش از هر چیز در جستجوی شناخت و تحلیل رفتارهای مرتبط با مصرف است. از مهمترین زمینههای این علم، بررسی موضوعهایی همچون توقعات، سلیقهها و وفاداری مشتریان میباشد و دانشمندان با بکارگیری ابزارهای کمی و آماری تلاش مینمایند تا رفتار مشتریان را مورد تحلیل قرار دهند. این تحقیق با توجه به هدف کاربردی و از نظر روششناسی جزء پژوهشهای پیمایشی و از نظر موضوعی جزء تحقیقات بازاریابی محسوب میشود. نوآوری و هدف اصلی تحقیق، اندازهگیری درجه وفاداری مشتریان به محصول نهایی و ابعاد کیفیت محصول براساس شاخص مروجین خالص (NPS) میباشد که با استفاده از تئوری مجموعه راف (RST) به جای روشهای آماری تلاش میشود قواعد و ارتباط منطقی بین نظرات مشتریان نسبت به محصول و ابعاد کیفیت آن استخراج گردد. برای این منظور دادههای جمعآوری شده از طریق پرسشنامه NPS، به وسیله RST و نرمافزار Rosetta، مورد بررسی قرار میگیرند. رویکرد پیشنهادی به صورت مطالعه موردی بر روی 250 نمونه، از کاربران گوشی همراه سونیاریکسون انجام شده است. نتایج نشان میدهد که مشتریان از ابعاد زیباشناسی، قابلیت اطمینان و دوام محصول ناراضی بوده که با ایجاد اثر هالهای مثبت در مورد ابعاد کیفیت مطلوب محصول میتوان دیدگاه مثبتی را نسبت به محصول ایجاد نمود.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#وفاداری مشتری #شاخص مروجین خالص #تئوری مجموعه راف #اثر هالهای دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: