پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1393
پدیدآورندگان:
سولماز پوردرویش کرایی [پدیدآور اصلی]، علی اکبرزاده کلات[استاد راهنما]
چکیده: این پایان نامه طراحی کنترل کننده ی فازی بهینه ممتیک را برای بهبود عملکرد سیستم تعلیق خودرو به منظور راحتی مسافر و فرمان پذیری خودرو ارائه می دهد .سیستم تعلیق فعال خودرو با به بکارگیری عملگر الکتروهیدرولیکی قابلیت تولید نیروی مناسب تحت شرایط متفاوت جاده ای، به منظور دستیابی به اهداف راحتی مسافر و رانندگی مطمئن را دارد. بنابراین کنترل کننده مورد نظر برای مدل یک چهارم خودرو با وجود محرکه الکتروهیدرولیکی طراحی می شود. برای نزدیکی هرچه بیشتر با سیستم تعلیق واقعی دینامیک های محرکه هیدرولیکی به صورت غیرخطی در نظر گرفته شده اند که برای غلبه بر آنها کنترل کننده معکوس غیرخطی طراحی گردیده است.بدین ترتیب که توسط کنترل امپدانس یک رفتار از پیش تعیین شده را در مقابل ناهمواری های جاده، برای سیستم تعریف نموده سپس با کنترل کننده فازی نیرویی که برای این رفتار از پیش تعیین شده لازم است محاسبه می شود و سرانجام با استفاده از کنترل کننده معکوس فازی که با در نظر گرفتن همه دینامیک های غیرخطی محرکه هیدرولیکی، با استفاده از الگوریتم ممتیک به صورت بهینه طراحی شده است، در هر لحظه جریان لازم برای تولید نیروی محرکه الکتروهیدرولیکی محاسبه و به آن اعمال می شود. قانون کنترل امپدانس رابطه مطلوبی را بین جا بجایی بدنه و اغتشاشات جاده برقرار می کند. مقایسه عملکرد کنترل سیستم تعلیق پیشنهادی با سیستم تعلیق غیر فعال، برتری کنترل کننده پیشنهادی در فراهم آوردن راحتی مسافر تا 98,2% و رانندگی مطمئن در خودرو با حضور اغتشاشات جاده ای و عدم قطعیت را نشان می دهد. همچنین در مورد شتاب عمودی بدنه خودرو نیز شاهد بهبود قابل توجهی در حدود 99% در پاسخ ها هستیم.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#سیستم تعلیق فعال #محرکه هیدرولیکی #کنترل معکوس #الگوریتم دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: