پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1397
پدیدآورندگان:
علی حمیدی جلده باخانی [پدیدآور اصلی]، مهدی گردویی[استاد راهنما]، محمد باقر نظری[استاد راهنما]، [استاد مشاور]
چکیده: کامپوزیت لایهای الیاف-فلز، ورق مرکبی است که از ترکیب کامپوزیت پلیمری و ورقهای فلزی تشکیل شده است و کاربردهای وسیعی در سازههای هوافضا و دفاعی پیداکرده، لذا در سالهای اخیر تحلیل بارگذاری ضربهای بر روی این نوع سازهها مورد توجه محققین بوده است. در این پژوهش، به بررسی رفتار کامپوزیت الیاف-فلز تقویت شده با نانوذرات گرافن تحت ضربهی سرعت پایین با ترکیب روش تجربی و عددی پرداخته شده است. بهوسیلهی آزمون کشش رزین، از بین انواع مختلف نانوذرات گرافن، اکسید نانوگرافن چندلایهی نوع صنعتی بهعنوان نوع بهینه، انتخاب و از بین درصدهای وزنی ۰/۵، ۰/۷۵، ۱، ۱/۲۵ و ۲، افزودن %۰/۵ وزنی آزمون، از خواص مکانیکی بهتری برخوردار بود. نمونههای کامپوزیت الیاف-فلز در حالتهای بدون نانوگرافن، با اکسید نانوگرافن چندلایه و تکلایه و همچنین ترکیب رزین اپوکسی و چسب پلیاورتان ساخته شد. آزمونهای کشش تکمحوری، پوستکنی و ضربهی سرعتپایین بر روی نمونههای فوق انجام شد. همهی نمونههای ذکرشده نسبت به نمونهی بدون نانوگرافن، مقاومت به ضربهی بهتری از خود نشان دادند. همچنین نتایج آزمون پوستکنی نشان داد، افزودن نانوگرافن چندلایه و تک-لایه به رزین اپوکسی، به ترتیب باعث افزایش %۲۰۶ و %۳۹/۴ خواص چسب شده است. براساس نتایج آزمون پوستکنی، المان چسب در نرمافزار آباکوس شبیهسازی شد. نتایج آزمون عددی ضربه با نتایج تجربی آن، از تطابق خوبی برخودار بودند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کامپوزیت الیاف-فلز #الیاف شیشه #اپوکسی #ضربه ی سرعت پایین #نانوذرات گرافن دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: