پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
مهسا مرزبانی مغانی [پدیدآور اصلی]، محمدرضا آرمان مهر[استاد راهنما]، محمد میرباقری جم[استاد مشاور]
چکیده:
صنعت بانکداری به اشکال جدیدی از بانکداری که توسط دستگاهها و رابطهای دیجیتال تسهیل میشود، تکاملیافته است. بانکداری تلفن همراه اخیراً بهعنوان یک کانال بانکی نوآورانه ظهور نموده است. درحالیکه طیف وسیعی از مطالعات در مورد بانکداری تلفن همراه انجامشده است، مطالعه بانکداری تلفن همراه نسبت به پذیرش و قصد استفاده بهصورت تلفیقی روش سیستم دینامیک و اقتصادسنجی محدود است. هدف این مطالعه ارائه مدلی در پذیرش موبایلبانک توسط مشتریان بانک تجارت با رویکرد تلفیقی پویایی شناسی سیستم و اقتصاد سنجی میباشد. بازه مورد مطالعه تحقیق از سال 1399_1385 میباشد و شبیهسازی آن تا سال 1410 انجامشده است. فرضیه های پژوهش با مدل ارزیابی شده و نتایج نشان میدهد که: افزایش کیفیت ارائه خدمات موبایلبانک باعث افزایش رضایت مندی مشتریان بانک و در نتیجه باعث افزایش نرخ پذیرش و درنهایت سبب افزایش استفادهکنندگان بالفعل موبایلبانک میشود. با افزایش تبلیغات، نرخ پذیرش افزایشیافته، و استفادهکنندگان بالفعل موبایل بانک افزایش مییابد. افزایش سود خالص عملیاتی بانک باعث افزایش درآمد بانک میشود و این سبب توسعه موبایل بانک شده و درنهایت منجر به افزایش استفادهکنندگان بالفعل موبایلبانک میشود. همچنین مدل به دو سناریوی انجامشده شامل افزایش بیماری کرونا و افزایش اثربخشی تبلیغات حساسیت نشان داده که باعث افزایش میزان پذیرش موبایل بانک شده اند، امّا سناریوی افزایش اثربخشی تبلیغات تأثیرگذارتر عمل کرده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#بانکداری الکترونیکی #موبایلبانک #صنعت بانکداری #پویاشناسی سیستم ها
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: