پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1399
پدیدآورندگان:
فاطمه جلال پور [پدیدآور اصلی]، محمدعلی مولائی[استاد راهنما]، عبدالمجید عبدالباقی عطاآبادی[استاد مشاور]
چکیده: هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط مشخصه های بازاریابی با عملکرد مالی و بازده غیرعادی سازمان های پذیرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران می باشد. نمونه آماری این تحقیق شامل 98 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بازه ی زمانی سال های 1390 الی 1397 است. تاثیر مشخصه های بازاریابی بر بازده غیرعادی و بازده دارایی ها بر مبنای مدل رگرسیون پانلی و از طریق نرم افزارهای Spss و Eviews مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش، دو مدل اقتصادسنجی برای دو عامل نرخ بازده دارایی ها و نرخ بازده غیرعادی، که متغیرهایی برای درک عملکرد مالی سازمان ها هستند، تدوین شده است. متغیرهای اهرم مالی، نقدینگی و رشد سود، به عنوان متغیرهای کنترل استفاده شدند. پس از انجام آزمون های لازم جهت شناخت روش ارزیابی و نوع داده های تحقیق، و پس از ارزیابی مانایی متغیرها، مدل های اقتصادسنجی برآورد شد و نتایج نشان دادند که متغیرهایی مانند هزینه اداری، اهرم مالی و نقدینگی بر هر دو مدل، تاثیر معنادار داشته اما متغیرهای سهم بازار، رشد درآمد و رشد سود تاثیر معناداری بر عملکرد مالی نداشتند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی: سرمایه گذاری #بازاریابی #قابلیت های بازاریابی #بازده غیرعادی #بازده #عملکرد مالی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)