پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1392
پدیدآورندگان:
احمد البرزی [پدیدآور اصلی]، سید محمد موسوی شاهرودی[استاد راهنما]
چکیده: این پژوهش به بررسی رابطه همسویی رویکردهای مدیریت عملکرد کارکنان که بخش مهمی ازسیستم منابع انسانیست ، با استراتژی های رقابتی سازمان که در سطح استراتژی های کسب و کار است ، و رضایت مشتریان که یکی از خروجی های مهم عملکرد سازمانیست ،در جامعه بانکی می پردازد.استراتژی های منابع انسانی نسبت به استراتژی های سایر واحدها در مرحله اجرا به دلایل مختلف کمتر عملیاتی گشته است. نوآوری این پژوهش چالش انگیزی و به روز بودن موضوع آن است.بدون شک در جامعه بانکی منابع انسانی می تواند منشا مزیت رقابتی پایدار باشد که در این میان مدیریت عملکرد کارکنان در اکثر بخش های آن و حتی در واحدهای دیگر سازمانی یک اصل مهم و تاثیر گذار است.رویکردهای مدیریت عملکرد کارکنان که شامل رویکردهای رفتاری، خصیصه ای ،مبتنی بر نتیجه و مبتنی بر کیفیت است باید با استراتژی های رقابتی سازمان همسو باشند تا اهداف سازمانی بهتر محقق یابد. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد.جامعه آماری شامل کارکنان ارشد بانک های پاسارگاد و پارسیان و نیز جامعه مشتریان می باشد.ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده که شامل پرسشنامه تعیین استراتژی ها و رویکردهای مدیریت عملکرد کارکنان و نیز پرسشنامه رضایت مشتریان می باشد که سوالات پرسشنامه رضایت مشتریان بر مبنای عملکرد کارکنان انتخاب شده است.جدا از استاندارد بودن بخشی از پرسشنامه روایی پرسشنامه با توجه به نظرات اساتید محترم تایید گردیده و نیز پایایی آن با روش آلفای کرونباخ مطلوب می باشد.در نهایت و پس از تجزیه و تحلیل داده ها از فرضیات مطرح شده فرضیه اصلی یعنی ،همسویی رویکرد مدیریت عملکرد با استراتژی رقابتی سازمان و رضایت مشتری رابطه معنادار دارد ،در هر دو بانک تایید می گردد. فرضیه فرعی اولی یعنی ، همسویی رویکرد مبتنی بر کیفیت با استراتژی تهاجمی و رضایت مشتری رابطه معنادار دارد ،در بانک پاسارگاد تایید و در بانک پارسیان رد میگردد و فرضیه فرعی دوم یعنی ، همسویی رویکرد مبتنی بر نتیجه با استراتژی تحلیل گر و رضایت مشتری رابطه معنادار دارد ،در بانک پاسارگاد پذیرفته نشده و در بانک پارسیان تایید می گردد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#رویکردهای مدیریت عملکرد کارکنان #همسویی #استراتژی رقابتی #رضایت مشتری

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)