پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1399
پدیدآورندگان:
مهتاب سیاحی [پدیدآور اصلی]، رضا شیخ[استاد راهنما]
چکیده: باتوجه به اینکه در دنیای امروز بر اساس گزارش رقابت‌پذیری جهانی، رقابت به عنوان مجموعه ای از نهادها، سیاست ها و عوامل که سطح بهره وری را تعیین می نمایند تعریف می شود. از سوی دیگر مدیریت استراتژیک هنر و علم فرمول بندی، پیاده سازی و ارزیابی تصمیم های چندکارکردی است که سازمان را در راستای برآورده سازی اهداف خود توانمند می کند. لذا این تحقیق با هدف اولویت‌بندی استراتژی‌های بازاریابی‌؛ تحقیق موردی: شرکت لبنی صباح صورت پذیرفت. بدین منظور بر راساس تحلیل SWOT ابتدا به شناسایی نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت‌ها و استراتژی‌های متناسب با آن‌ها پرداخته شد. پس از شناسایی سه مورد از مهم‌ترین و موثرین استراتژی‌ها؛ با استفاده از روش ترکیبی الکتره فازی و یکور به عنوان تکنیک‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره با رویکرد فازی به اولویت‌بندی استراتژی‌های منتخب پرداختیم. در این راستا از نظر 18 نفر از مدیران و کارشناسان (در فاز اول) و پنج نفر از خبرگان حوزه (در فاز دوم) در قالب دو پرسشنامه (فاز اول شناسایی و انتخاب استراتژی‌ها و فاز دوم اولیت بندی استراتژی‌های منتخب) بهره‌ بردیم. در نهایت نتایج حاصل نشان داد ترتیب اولویت استراتژی‌های بازاریابی، بر اساس نقاط ضعف، قدرت، تهدید‌و‌فرصت و بر مبنای پنج شاخص قابلیت‌های مدیریتی، قابلیت‌های ارتباط با مشتری، قابلیت‌های نوین بازار، دارایی‌های منابع انسانی و دارایی‌های شهرت، به روش ترکیبی الکتره فازی و ویکور؛ بدین شرح است: استراتژی‌های رهبری هزینه، استراتژی‌های عمودی رو به بالا و پایین و استراتژی‌های تنوع.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#بازاریابی #استراتژی‌های بازاریابی #SWOT #تصمیم‌گیری چندمعیاره #رویکرد فازی #الکتره #ویکور
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)