پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1398
پدیدآورندگان:
علی فراشیانی [پدیدآور اصلی]، سید رضا حسینی نیا[استاد راهنما]
چکیده: هدف از انجام پژوهش، بررسی تأثیر رفتار فروش اخلاقی بر کیفیت ارتباط و تمایل به حضور مجدد مشتریان باشگاه های بدنسازی بود. جامعه آماری این پژوهش را تمامی ورزشکاران باشگاههای بدنسازی شهرستان شاهرود تشکیل دادند که از بین آن ها 308 نفر به روش در دسترس انتخاب و به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند. برای گردآوری داده ها پس از تعیین روایی و پایایی، از پرسشنامه رفتار فروش اخلاقی (نجفی، 1395)، کیفیت ارتباط (کیم، 2008) و تمایل به حضور مجدد (لیم، 2006) استفاده شد. برای تعیین روایی صوری و محتوایی این پرسشنامه ها از نظرات 12 نفر از صاحب نظران و اساتید مدیریت و مربیان ورزشی استفاده شد و برای تأیید ابزارهای اندازه-گیری از روایی همگرا و روایی واگرا و تعیین پایایی پرسشنامه ها از سه معیار بارهای عاملی، ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی مرکب، طبق نظر فورنل – لاکر (1981) بهره گرفته شد. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه رفتار فروش اخلاقی (0/91)، کیفیت ارتباط (0/84) و تمایل به حضور مجدد (0/83) محاسبه شد. برای آزمون فرضیه ها نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به طور خاص از رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که رفتار فروش اخلاقی مدیران تأثیر مستقیم و معناداری بر کیفیت ارتباط و تمایل به حضور مجدد مشتریان دارد؛ همچنین اثر کیفیت ارتباط با مشتریان بر تمایل به حضور مجدد مشتریان مثبت و معنادار بود. درنهایت شاخصهای برازش نشان داد که مدل کلی پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به اینکه رفتار فروش اخلاقی پیش بین مناسبی برای کیفیت ارتباط و تمایل به حضور مجدد مشتریان است به مدیران و مالکان باشگاه های بدنسازی توصیه می شود رفتار اخلاقی را در برقراری ارتباط با مشتریان بهکار گیرند، چرا که رفتار فروش اخلاقی موجب تقویت رابطه شده و تمایل به حضور مجدد مشتریان در باشگاه را افزایش خواهد داد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#رفتار فروش اخلاقی #کیفیت ارتباط #تمایل به حضور مجدد #باشگاه بدنسازی دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: