پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1397
پدیدآورندگان:
مجید عیدی [پدیدآور اصلی]، سید رضا حسینی نیا[استاد راهنما]
چکیده: که تعداد ۳۰۸ پرسشنامه در بین آنها توزیع و درنهایت ۲۶۱ پرسشنامه قابلاستفاده جمعآوری و تجزیهوتحلیل شد. در این پژوهش از سه پرسشنامه استفاده شد که عبارتاند از پرسشنامه اصلاحشده تصویر مقصد (بایون و همکاران، ۲۰۰۹) با خرده مقیاس زیرساختها، جذابیتها، هزینهها و هیجانات ۱۸ سؤال و پرسشنامه رضایتمندی ورزشکاران از رویداد (وافی، چین و کایات، ۲۰۱۷) با ۹ سؤال و پرسشنامه قصد بازدید مجدد بالون و همکاران، ۲۰۰۹ با ۳ سؤال. تعداد ده نفر از متخصصان مدیریت ورزشی و استاد راهنما در مورد روایی صوری و محتوایی اظهارنظر کردند که پس از انجام اصلاحات، مورد تائید نهایی قرار گرفت. همچنین از ضریب آلفای کرونباخ برای تائید پایایی پرسشنامهها و از تحلیل عاملی تأییدی برای روایی سازه استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که تصویر شهر میزبان بر قصد بازدید مجدد با ضرایب ۰/۴۰ و بر رضایت از رویداد ۰/۸۲ تأثیر داشت. همچنین، رضایت از رویداد ۰/۵۷ بر قصد بازدید مجدد تأثیر داشت. از طرف دیگر، ۱۶ درصد از تغییرات قصد بازدید مجدد با استفاده از تصویر شهر میزبان تبیین شد و ۶۷ درصد از تغییرات رضایت از رویداد را با استفاده از تصویر شهر میزبان تبیین گردید. درنهایت، ۳۲ درصد از تغییرات قصد بازدید مجدد را رضایت از رویداد تبیین نمود. لذا میتوان بیان کرد که رضایت از رویداد در چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویی شهر شیراز در سطح اطمینان ۹۵ درصد بر قصد بازدید مجدد تأثیرگذار بود. نتیجهگیری میشود که مدیران شهری جهت تقویت و توسعه گردشگری و تقویت برند و تصویر شهر میتوانند از میزبانیهای ورزشی مانند المپیادهای ورزشی دانشجویی، رویدادهای ورزش دانشآموزی و رویدادهای ورزشی ملی و بینالمللی استفاده نمایند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#شیراز #المپیاد ورزشی #تصویر شهر #بازدید مجدد #میزبانی رویداد دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: