پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1394
پدیدآورندگان:
ارسلان محمود زاده [پدیدآور اصلی]، شکراله زارع[استاد راهنما]، رحمان داراى[استاد مشاور]
چکیده: کاهش عدم قطعیتهای قبل از شروع به ساخت تونلها، بخصوص عدم قطعیت در مورد زمان و هزینه نهایی ساخت تونل میتواند در مراحل اولیه برنامهریزیها مفید واقع گردد و ریسک تصمیمگیریها را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. DAT روشی آماری است که به پیشبینی احتمالاتی زمان و هزینه موردنیاز اجرای تونل قبل از شروع به ساخت میپردازد. در این پژوهش به کمک روش DAT با بکارگیری دادههای قبل از شروع به ساخت تونل راه همرو، زمان و هزینه ساخت کل این تونل بهصورت احتمالاتی پیشبینی شد. از جنبههای جدید این مطالعه که در روش DAT استفاده شده است، استفاده از نظر کارشناسان تونلسازی بهمنظور دستیابی به دادههای ورودی روش DAT از طریق پرسشنامه، بکارگیری دادههای مربوط به موقعیت ورودی و خروجی تونل و همچنین دادههای مربوط به موقعیت گمانهها بهصورت غیرقطعی، کدنویسی مدل مارکوف در نرمافزار متلب بهمنظور اجرای مدل زمینشناسی روش DAT، استفاده از نرمافزارPrimavera Risk Analysis در مدل ساخت جهت اجرای شبیهسازی مونتکارلو، مقایسه زمان و هزینه بدست آمده از روش DAT به کمک دادههای قبل از شروع به ساخت تونل با زمان و هزینه واقعی اجرای تونل و اعتبار سنجی این روش جهت بکارگیری آن در پروژههای آتی و ... میباشد. بنابراین با دخیل دادن این جنبههای جدید در روش DAT، نتایجی که بدست آمد نشان داد که شباهت زیادی با نتایج واقعی دارد و این مسئله، اعتبار روش DAT را جهت کاهش عدم قطعیتهای زمان و هزینه نهایی ساخت در پروژههای آتی اثبات میکند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#DAT #عدم قطعیت #مدل زمین شناسی #مدل ساخت #تونل جاده همرو دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: