پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی عمران > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
امین انجیله [پدیدآور اصلی]، حسین قاسم زاده طهرانی[استاد راهنما]
چکیده:
یکی از روشهای کاهش آلایندگیها در ترمیم و نگهداری راهها استفاده از روش بازیافت آسفالت بدست آمده از راه، به جای روکش مجدد و استفاده از آسفالت جدید هست که خود به تنهایی امری بسیار مهم در جهت کاهش تولید آلایندههای حاصل از تولید آسفالت و پروسه ترمیم مجدد راه بشمار میآید.
در این پژوهش اقدام به بررسی و مقایسه 2 روش بازیافت آسفالت و روکش آسفالت از لحاظ انتشار آلاینده ها و اثرات آن ها بر محیط زیست می کنیم که روش بررسی و انجام کار را از تحقیق و بررسی و مطالعه مقالات خارجی و داخلی در این خصوص آغاز، سپس با مراجعه به شرکت ها، سازمان های مرتبط، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و مراکز معاینه فنی زیر نظر شهرداری تهران و جلسات متعدد با عوامل مرتبط و نیز مطالعه و بازدید میدانی از آزادراه ها جهت بررسی، جمع آوری دیتا و جلسات متعدد و مرتبط در این خصوص با عوامل مربوطه پرداخته و در ادامه تصمیم به استفاده از نرم افزار IVE گرفته که نتایج بدست آمده به شرح ذیل می باشد:
نتایج پژوهش نشان داد که در صورت استفاده از روش بازیافت گرم درجا میزان انتشار آلاینده های اصلی CO, NOX, SOX, PM, CO2, N2O, CH4 در مقایسه با روش روکش آسفالت نزدیک به 65 درصد کاهش می یابد.
استفاده از روش بازیافت موجب صرفهجویی اقتصادی هم نیز می شود و با حفظ منابع طبیعی در محافظت از محیط زیست و کاهش آلودگی کمک میکند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ارزیابی محیطزیستی #بازیافت آسفالت #روکش آسفالت #بهسازی راه #آلایندههای هوا
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: