پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی کامپیوتر > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1395
پدیدآورندگان:
پیمان دهقان [پدیدآور اصلی]، مرتضی زاهدی[استاد راهنما]
چکیده: مدیریت فرآیند کسب و کار یک روش ساختیافته و سیستماتیک برای تحلیل، توسعه، کنترل و مدیریت فرآیند با هدف توسعه کیفیت خدمات است. عدم وجود یک سیستم کسب و کار کارآمد باعث ایجاد خدمات کم کیفیت و هزینههای غیرضروری و همچنین نارضایتی برای کارمندان و مشتریان هر سازمان میشود. مدیریت فرآیند کسب و کار یک راهحل جامع برای درک و مدیریت روندهای موجود در هر سازمان است و به سازمانها کمک میکند تا بتوانند روابط کاری پیچیده ی موجود بین کارکنان، سیستمها و فرآیندها را به نحوی سادهسازی کنند که قابلفهم شود و از این راه به افزایش بهرهوری سازمانها و همچنین رضایت مشتریان کمک کند.
در این تحقیق مدیریت فرآیند کسب و کار، کاوش فرآیند و الگوریتمهای کاوش فرآیند مورد بررسی قرار میگیرد و سپس چندین فرآیند به منظور کشف روابط بین آنها کاوش میشود تا بتوان فعالیتهای مشابه از یک فرآیند را که میتوانند در یک گروه یا کلاس قرار گیرند را شناسایی کرد. در این مرحله ابتدا داده های گزارشی ثبتشده را بر اساس زمان شروع تراکنشها و همچنین پایان تراکنشها استخراج کرده و در مرحلهی بعد به خوشهبندی و یافتن روابط نهفته در این دادههای گزارشی پرداخته می شود.
نتایج حاصل از پیاده سازی روی فرآیندهای واقعی و شبیه سازی شده نشان دهنده ی این است که خوشه های تولید شده توسط روش پیشنهادی توانسته میانگین 85.5% شباهت را با خوشه های ایجاد شده توسط انسان در فرآیندهای شبیه سازی شده ی آموزشی و دقت 73.3% را در فرآیند های واقعی حفظ کند. همچنین با نظر کارشناسان متخصص در این حوزه روش پیشنهادی تقریبا 10% دقت بیشتری نسبت به روش فیلتر کردن گره در کاوش فازی دارد ضمن این که زمان پردازش روش پیشنهادی در مقایسه با روش خوشه بندی ردپاهای پرونده بسیار بهبود پیدا کرده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#مدیریت فرآیند کسبوکار #کاوش فرآیند #الگوریتمهای کاوش فرآیند #دادهای گزارشی #خوشهبندی دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: