پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1401
پدیدآورندگان:
مجید رضایی [پدیدآور اصلی]، بزرگمهر اشرفی[استاد راهنما]
چکیده: در این پژوهش بر آن شدیم که به بررسی تأثیر استراتژیهای کسبوکار بر نوآوری سازمانی با تأکید بر نقش میانجی یادگیری سازمانی را در موارد بیمهای بررسی کنیم که شاخة بیمة آسیا و بیمه دانا موردمطالعه و بررسی قرار میگیرند و به این موارد پرداخته میشود. این پژوهش از حیث هدف کاربردی است. از حیث نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی و به دنبال یافتن روابط علیه میان متغیرها است. جامعة آماری پژوهش حاضر تماماً کارکنان شرکت بیمه (بیمه آسیا و بیمه دانا) میباشد که این تعداد جامعه آماری زیاد میباشند. در نتیجه در پژوهش حاضر جامعه آماری، تعداد 420 نفر از کارکنان شرکتهای بیمه (بیمه آسیا و بیمه دانا) در نظر گرفته شده است که بر اساس جدول مورگان تعداد 201 نفر بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. یافتههای تحقیق، نشان میدهد یادگیری سازمانی بیشترین ارتباط را با نوآوری سازمانی دارد. این امر نشاندهنده این است که یادگیری سازمانی نقش بسزایی در نوآوری سازمانی دارد تأیید می شود و نشان از تأثیر مثبت آن بر دیگری هست. در این پژوهش ابزار تجزیهوتحلیل دادهها و بررسی صحت فرضیات نرمافزار اسمارت pls میباشد. باتوجهبه یافتههای به دست آمده به این نتیجه رسیدیم یادگیری سازمانی بیشترین ارتباط را با نوآوری سازمانی دارد. این امر نشاندهنده این است که یادگیری سازمانی نقش بسزایی در نوآوری سازمانی دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#واژگان کلیدی: یادگیری سازمانی #استراتژی کسبوکار #نوآوری سازمانی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: