پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
سیده غزل حسینی موسوی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: داربست آموزشی یکی از تکنیک هایی است که به فراگیران برای درک بهتر متون کمک میکند. داربست آموزشی استعاره ای است از ویگاتسکی برای تعریف حمایت معلمان از دانش آموزان حین فرایند تدریس و ارزیابی از طریق روش های مکالمه، پرسش و پاسخ، و سایر تکنیک ها. تا کنون، مطالعات زیادی بر روی تاثیر داربست آموزشی بر درک مطلب منتشر شده است. اگرچه، قضاوت درباره میزان اثرگذاری این تکنیک بر بهبود مهارت خواندن دانش آموزان، نیازمند یک بررسی دقیق و کمی است. به دلیل وجود تفاوت هایی در شرایط پژوهش ها، مانند تفاوت در تعداد افراد شرکت کننده، مدت زمان آموزش، نوع آموزش و دیگر عوامل تاثیر گذار. نتیجه گیری کلی بر اساس این تحقیقات، نیازمند اغدامی بر اساس تکنیک های مناسب مانند فراتحلیل است. بنابراین، در این تحقیق، فراتحلیلی بر تاثیرات استفاده از داربست آموزشی توسط معلم بر مهارت خواندن زبان آموزانی که انگلیسی زبان دوم آنها میباشد انجام داده ایم که در آن از 28 مقاله تجربی و شبه تجربی که در بازه زمانی 2008 تا 2022 منتشر شده اند استفاده شده است و 39 اندازه اثر مرور و بررسی شدند. نتایج، اندازه اثر کلی 89/0 را نشان داد، که نشان دهنده اندازه اثر قابل توجهی است. سپس، اندازه اثر متغیر های تعدیل کننده محاسبه و گزارش شد که داربست آموزشی بیشترین اثر را در فراگیران مبتدی و سطح مدرسه ابتدایی دارد. نمودار قیفی متقارن به همراه تست fail-safe N نشان میدهد که سوگیری انتشار هیچ اثر قابل توجهی بر اندازه اثر گزارش شده در این مطالعه ندارد. یافته های این فراتحلیل برای معلمان زبان انگلیسی، محققان، سیاستگذاران و برنامه ریزان آموزشی کاربرد دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#کلمات کلیدی: داربست آموزشی معلم #مهارت خواندن #سنتز پژوهی #فراتحلیل #اندازه اثر.
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)