پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1399
پدیدآورندگان:
گل آی امیری [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[پدیدآور اصلی]
چکیده: پژوهش حاضر روش فراتحلیل در محاسبه تآثیر خواندن به روش تئاترگونه برروان خوانی ارائه نموده است. با بکارگیری مجموعه ای از معیار شمول و غیرشمول،18 مطلعه ی اصلی از منابع مختلف اعم از پایان نامه ها و مقالات مختلف در سال های 2000 تا2018 که به زبان انگلیسی میباشند گردآوری شده است. هشت متغیر واسطه شامل مقطع تحصیلی، سطح خواندن، بلند خوانی، خواندن هدایت شده، بازخورد، آموزش مستقیم خواندن به روش تئاترگونه، مدت زمان بکارگیری، و نوع نشر شناسایی شدند. میزان تآثیر کلی در این تحقیق 1.05 محاسبه شد که میزان اثر بالایی را براساس مقیاس پلانسکی و اسوالد نشان میدهد. نتایج تحلیل واسطه نیز نشان میدهد که روش آموزشی خواندن تئاترگونه بالاترین تآثیر را در مقطع دانش آموزان در سطح متوسطه و در مدت زمان هشت هفته دارد. طبق نتایج، تکنیک خواندن تئاترگونه برروان خوانی موثر است، هرچند متغیرهای واسطه اعم از سن و مدت زمان بکارگیری تکنیک بر میزان تآثیر آن اثر دارد. مطالعات آینده با بکارگیری روش فراتحلیل میتوانند به اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با سوال تحقیقشان برسند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#خواندن تئاترگونه #به کارگیری روش #روان خوانی #فراتحلیل #میزان اثر
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: