پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1398
پدیدآورندگان:
مریم یوسفی ثمره [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: آموزش مهارت خواندن در دوره های آمادگی آزمون آیلتس بیشتر از اینکه تحت تاثیر دیدگاه فعالین باتجربه در این زمینه باشد، توسط یافته های مطالعات مبتنی بر تئوری مشخص می گردد. برای پرکردن این خلاء ، هدف این تحقیق بررسی تکنیک ها و مواد آموزشی مورد استفاده توسط فعالین باتجربه در تدریس مهارت خواندن در دوره های آمادگی آزمون آیلتس می باشد. با استفاده از روش فرآیند نمونه گیری هدفمند به همراه نظریه داده بنیاد، این تحقیق به صورت تئوری، دیدگاه دوازده فعال را که مشغول به تدریس در موسسات خصوصی زبان در مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، ایران هستند بررسی می کند. با توجه به آنالیز و جمع آوری چرخشی داده، لغات کلیدی زیر مطرح می شوند: معادل سازی، عمق خواندن، تطبیق حالت، هوشمندی آزمون، مدیریت زمان، و تکنیک های تمرین محور به عنوان تکنیک های مورداستفاده معمول توسط شرکت کنندگان در تحقیق. به علاوه برخی از مواد آموزشی مفید مورد استفاده این مدرسین معرفی گردید. به طور حتم این تحقیق کاربردهای روشنی برای تدریس و یادگیری زبان دارد. تحقیقات گذشته استراتژی هایی را برای درک مطلب مهارت خواندن ارائه داده اند، اما هرگز اشاره ای به تکنیک های مورداستفاده توسط مدرسین حرفه ای آزمون آیلتس نکرده اند. تحقیقات گذشته بیشتر بر تئوری های استراتژی های مهارت خواندن تاکید داشتندکه به سودمندی تکنیک های مورد استفاده توسط مدرسین حرفه ای آیلتس در شرایط واقعی یادگیری نبودند. با انجام این تحقیق، برخی رهنمون ها و تکنیک های حقیقی و مورد استفاده در واقعیت که توسط بهترین مدرسین آیلتس مورد استفاده می گردند به تحقیقات گذشته اضافه شدند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#تکنیک های تدریس #قسمت مهارت خواندن آزمون آیلتس #دیدگاههای مدرسین #نظریه پردازی

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)