پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1394
پدیدآورندگان:
محمد جبارزاده [پدیدآور اصلی]، سید محمد موسوی شاهرودی[استاد راهنما]
چکیده: هرساله میلیاردها دلار پول برای مطالعه رفتار مصرف‌کنندگان توسط شرکت‌های بزرگ خرج می‌شود. شرکت‌های بزرگ به دنبال فروش بیشتر کالای خود هستند و این میسر نمی‌شود جز با شناسایی رفتار و علایق مصرف‌کنندگان. فنّاوری‌هایی مانند فنّاوری ارتباطات هرروز در حال پیشرفت هستند و همچنین رفتار مصرف‌کنندگان در حال پیچیده‌تر شدن است. نیازهای مشتریان با پیشرفت فنّاوری پیشرفت می‌کند. پیشرفت در فنّاوری مخابراتی، تلفن‌های همراه را به یکی از ضرورت‌های زندگی مدرن در میان مردم جهان تبدیل کرده است. امروزه زندگی بدون وسایل ارتباطی مخصوصاً تلفن همراه مشکل خواهد بود و نیاز به این محصول به یک نیاز اساسی تبدیل‌شده است. هدف تحقیق حاضر در ابتدا، شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری خرید محصول تلفن همراه است. در این راستا ابتدا با انجام مطالعات کتابخانه‌ای و مطالعه ادبیات مختلف متغیرهای مؤثر شناسایی شدند .سپس این متغیرها در قالب پرسشنامه و با مشورت خبرگان تائید نهایی شدند. درنهایت با توجه به متغیرهای شناسایی‌شده، پرسشنامه نهایی در اختیار پاسخ‌دهندگان قرار گرفت. جامعه موردنظر، دانشجویان شهر مشهد بودند. عوامل موردنظر این تحقیق برند، قیمت، ویژگی‌های کالا، پیشنهاد (توصیه) خرید، تبلیغات و خدمات بودند. پس از جمع‌آوری داده‌ها و با استفاده از نرم‌افزار SPSS و آزمون‌های تی استیودنت، و ANOVA (آزمون شفه) تحلیل دادها انجام گرفت. نتایج این مطالعه رابطه بین تمام متغیرهای موردنظر در این مطالعه با تصمیم خرید محصول را رابطه معنادار مثبت ارزیابی کرد. همچنین عوامل به ترتیب مؤثر بودن عبارت‌اند از: برند، قیمت، ویژگی‌های محصول، پیشنهاد خرید، تبلیغات و خدمات
کلید واژه ها (نمایه ها):
#رفتار مصرف‌کننده #تلفن همراه #تصمیم‌گیری خرید

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)