پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1396
پدیدآورندگان:
مرضیه منطقی [پدیدآور اصلی]، سعید آیباغی اصفهانی[استاد راهنما]، سید مجتبی میرلوحی[استاد مشاور]
چکیده: امروزه تبلیغات به رکن جدایی ناپذیر کسب و کارها تبدیل شده است. جلب توجه و نظر مشتری در بازار رقابتی این روز ها سخت تر از قبل و سازمان ها برای دستیابی به این مهم هزینه‌های هنگفتی برای تبلیغات پرداخت می کنند. حجم جهانی تبلیغات در سال 2014 معادل 1/6 تریلیون دلار بوده است و پیش بینی این حجم تا سال 2019 با رشد 5/1 درصدی سالانه معادل 2/1 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. از طرفی استفاده از تنها تبلیغات سنتی در آمیخته‌ی بازاریابی برای سازمان‌ها تنها کافی نیست. از طرفی هدف اصلی سازمان جهت استفاده از تبلیغات در نهایت افزایش آگاهی مشتری، افزایش فروش و یا... می‌باشد. جهت دسترسی به هدف و در عین حال هزینه‌ی بالای تبلیغات و تعدد کانالهای تبلیغ سازمان را با این پرسش مواجه می‍کند تا از کدام کانال استفاده کند تا با پرداخت کمترین هزینه بیشترین اثر بخشی را روی مشتریان داشته باشند و در نهایت ارزش درک شده مشتری را بالا ببرند. مسئله دیگر افزایش روزانه تعداد کاربران رسانه‌های اجتماعی است. شبکه‎های اجتماعی روزانه میلیونها نفر در سراسر جهان را به یکدیگر متصل می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی در حال اثرگذاری بر کلیه ساختار ارائه و دریافت تبلیغات توسط مخاطبین هستند. هزینه تبلیغات در این رسانه‌ها کمتر است و این امر باعث شده تبلیغ کنندگان دیگر تنها به کانال‌های تلویزیونی اتکا نکنند و از شبکه‌های اجتماعی در آمیخته‌ی بازاریابی برخط خود استفاده کنند. این پژوهش کیفی در صدد سنجش اهمیت نسبی مولفه‌های موثر بر ارزش درک شده تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌های اجتماعی و نگرش مخاطب نسبت به هر یک را میان دانشجویان دانشگاه تهران مقایسه و بررسی می‌کند و در نهایت رسانه برتر، از نظر ارزش درک شده، برای تبلیغات را معرفی می‌کند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#تبلیغات #ارزش ادراکی تبلیغات #تبلیغات تلویزیونی #تبلیغات شبکه‌های اجتماعی #ارزش تبلیغ

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)