پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1394
پدیدآورندگان:
سیده لیلی زرگر [پدیدآور اصلی]، سید محمد موسوی شاهرودی[استاد راهنما]، محمدرضا ربیعی[استاد مشاور]
چکیده: تحقیق حاضر به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا مدیریت دانش به عنوان متغیر میانجی بر رابطه نوآوری و مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد یا خیر. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از جنبه نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی می‌باشد. در این پژوهش برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری و نوآوری قدسی فسائی (1390) و محقق ساخته مدیریت دانش همتی (1389) استفاده شده است که در بین 120 نفر از کارکنان و مدیران شرکت تولیدی و صنعتی شیشه ایمنی کبیر توزیع شد‌ که نهایتاً 38 پرسشنامه با استفاده از نرم افزارهای SPSS22 و ‌AMOS22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور آزمون فرضیه‌های پژوهش و بررسی ارتباط میان اجزای متغیرهای پژوهش از مدل معادلات ساختاری، تحلیل مسیر و آزمون معناداری ضریب همبستگی استفاده شده است. نتایج، اثر میانجی بودن مدیریت دانش را در رابطه بین نوآوری و مدیریت ارتباط با مشتری نیز تأًیید می‌کند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#مدیریت ارتباط با مشتری #نوآوری #مدیریت دانش #متغیر میانجی #مدل معادلات ساختاری #‌ضریب همبستگی #تحلیل مسیر

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)