پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
لیلا اخیانی [پدیدآور اصلی]، مجتبی رجبی[استاد راهنما]، رضا اندام[استاد مشاور]
چکیده: پژوهش حاضر به بررسی تأثیر احساسات مثبت بر وفاداری گردشگران ورزشی با نقش میانجی داستان‌سرایی و رضایتمندی پرداخته است. این تحقیق از نوع کاربردی و به روش کمی انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش شامل گردشگران پیست اسکی چالچالیان در شهرستان شاهرود بوده و داده‌ها از طریق پرسشنامه جمع‌آوری گردیده است. با توجه به مشخص نبودن تعداد جامعه تحقیق، تعداد 500 پرسشنامه در بین بازدیدکنندگان پخش و درنهایت تجزیه‌وتحلیل بر روی 447 نفر انجام شد. برای اندازه‌گیری متغیرها از چهار پرسشنامه احساسات مثبت و داستان‌سرایی مانتیو و همکاران (۲۰۱۷)، وفاداری هو و لیانگ(2011)، داستان‌سرایی مانتیو و همکاران(2017)و رضایتمندی کاتر و همکاران(2021)استفاده‌شد. روایی پرسشنامه‌ها توسط صاحب‌نظران تأیید و پایایی آن‌ها با استفاده از آزمون آلفا کرونباخ سنجیده شد. جهت تجزیه تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار اس پی اس اس و پی ال اس استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که احساسات مثبت تأثیر معناداری بر وفاداری گردشگران دارد و به‌طور مستقیم بر داستان‌سرایی و رضایتمندی اثرگذار است. داستان‌سرایی و رضایتمندی بر وفاداری گردشگران تأثیر مثبت و معناداری داشت؛ همچنین، داستان‌سرایی و رضایتمندی به‌عنوان متغیرهای میانجی، تأثیر احساسات مثبت را بر وفاداری گردشگران تقویت می‌کنند. این پژوهش بر اهمیت ایجاد احساسات مثبت در میان گردشگران ورزشی تأکید کرده و نشان می‌دهد که توجه به داستان‌سرایی و رضایتمندی می‌تواند موجب افزایش وفاداری آنان شود.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#احساسات مثبت #وفاداری گردشگران ورزشی #داستان‌سرایی #رضایتمندی #پیست اسکی چالچالیان
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)