پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
مهدی دهدار [پدیدآور اصلی]، هادی باقری[استاد راهنما]
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه های فوتبال بر رفتار شهروندی هواداران با نقش میانجی سرمایه اجتماعی بود. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی؛ از نظر روش اجرا توصیفی-همبستگی است که به روش مدل-سازی مبتی بر مدل معادلات ساختاری انجامشده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه هواداران باشگاه های منتخب (استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سایر) در لیگ برتر فوتبال ایران هستند که تعداد آنها نامعین است که از بین آنها با استفاده از نرم افزار جی پاور 160 نفر به روش نمونهگیری در دسترس به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند، برای گردآوری دادهها از برگه ویژگیهای جمعیت شناختی ، پرسشنامه مسئولیت اجتماعی کارول (1999) ، پرسشنامه رفتار شهروندی یی و گونگ (2013) و پرسشنامه پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998) استفاده شد. برای بررسی فرضیههای تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است، نتایج نشان داد که که مسئولیت اجتماعی بر سرمایه اجتماعی دارای تاثیر معناداری بود، مسئولیت اجتماعی بر رفتار شهروندی هواداران دارای تاثیر معناداری بود، سرمایه اجتماعی بر رفتار شهروندی هواداران دارای تاثیر معناداری بود، همچنین سرمایه اجتماعی در رابطه مسئولیت اجتماعی و رفتار شهروندی هواداران نقش میانجی را ایفا می کند. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان میدهد که افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان میانجی، نقش مهمی در ارتقاء رفتار شهروندی هواداران از طریق تقویت مسئولیت اجتماعی باشگاههای فوتبال ایفا میکند و این ارتباط به نفع هر دو طرف، یعنی باشگاهها و هواداران است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#مسئولیت اجتماعی #رفتار شهروندی هواداران #سرمایه اجتماعی #باشگاه فوتبال
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: