پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1401
پدیدآورندگان:
عباس پیرنیاAbbas Pirnia [پدیدآور اصلی]، احمد دارابی[استاد راهنما]
چکیده: چکیده ماشین های سنکرون شارمحوری آهنربا دائم به دلیل قابلیت ها و مزایایی از جمله چگالی توان و بازده بالا و همچنین پیشرفت در زمینه مواد آهنربایی توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده اند. طراحی ماشین-های الکتریکی با الگوریتم های بهینه سازی موجب دقت و اطمینان طراحی می شود. در این پایان نامه، الگوریتم طراحی دقیق و بهینه موتور سنکرون شارمحوری آهنربا دائم سطحی دوطرفه شیاردار با جزئیات کامل بیان می شود. در این الگوریتم طراحی سعی شده است که بدون نیاز به آزمون و خطا و بررسی داده ها و پارامترهای بدست آمده از الگوریتم پیشنهادی، اطمینان بالایی داشت که این داده های به دست آمده درست و دقیق هستند. در ادامه برای صحه گذاری بر این ادعا، یک موتور با الگوریتم طراحی پیشنهادی با نرم افزار روش المان محدود شبیه سازی شده و نتایج شبیه سازی با داده های الگوریتم پیشنهادی مقایسه می شود. گیربکس ها به عنوان ادوات مکانیکی، در انتقال حرکت دورانی و قدرت از قسمتی به قسمت دیگر سیستم کمک می کند. گیربکس ها معمولاً به منظور کاهش و یا افزایش گشتاور پیچشی، ایجاد تغییر در سرعت دورانی، ایجاد تغییر جهت حرکت و تبدیل حرکت دورانی به خطی و بالعکس به کار می روند. برای تعیین محدوده سرعت برای استفاده از گیربکس ها، ماشین های با استفاده از الگوریتم طراحی پیشنهادی برای تعداد قطب ها و فرکانس های مختلف طراحی شده اند تا با گیرموتورها در سرعت های یکسان مقایسه و بررسی شوند. نتایج نشان می‌دهند که گیرموتورها برای سرعت‌های پایین‌تر از 250 دور بر دقیقه از نظر بازده و جرم عملکرد بهتری دارند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#واژه های کلیدی: موتور آهنربا دائم #الگوریتم طراحی #معادلات ابعادی #روش المان محدود #گیربکس #گیرموتور #محدوده سرعت
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)