پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی مکانیک > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1397
پدیدآورندگان:
احسان بهجتی فر [پدیدآور اصلی]، اردشیر کرمی محمدی[استاد راهنما]
چکیده: یکی از مباحث مهم و کاربردی در علوم مهندسی و در حوزه‌ی ارتعاشات، ارزیابی رفتار سازه‌ها تحت بارهای ارتعاشی می‌باشد. از جمله‌ی این موارد صنعت ریلی می‌باشد. چندی است که تحلیل ارتعاشات ناشی از قطار بر ریل راه آهن مورد توجه کارشناسان و محققین قرار گرفته است. در این پایان‌نامه بررسی ارتعاشات خارج از صفحه‌ی تیر خمیده‌ی افقی بر بستر ویسکوالاستیک تحت بار متحرک صورت گرفته است. یکی از ضرورت های انجام این تحقیق کاربرد آن در صنعت ریلی کشور است. به طور کلی در پیچ مسیر ریل راه آهن، ریل به صورت یک تیر خمیده‌ی افقی (بعضا با درصدی از شیب عرضی و طولی مجاز) و زیرسازی آن به صورت بستر ویسکوالاستیک مدل می‌شود. برای این منظور، ابتدا معادلات حاکم بر سیستم به دست می‌آید و در ادامه تحلیل ارتعاشات آزاد با استفاده از سه روش گلرکین (Galerkin)و حل عددی با نرم افزار Matlab و حل به روش اجزاء محدود به کمک نرم افزار COMSOL صورت می‌گیرد و صحت سنجی برای سه روش ذکر شده انجام می‌شود و در ادامه به تحلیل ارتعاشات اجباری تحت یک بار متحرک پرداخته می‌شود که شامل بحث پایداری و سرعت بحرانی می‌باشد. این روش تحلیل کاری جدید و البته کاربردی از منظر شناسایی معضلات موجود در طراحی سیستم ریلی کشور و رفع چالش‌های موجود بر سر راه آن می‌باشد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#تیر خمیده #ارتعاشات خارج از صفحه #صنعت ریلی #روش گلرکین #نرم افزار اجزاء محدود COMSOL

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)