پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > علوم زمین > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
فرحناز میرزائی [پدیدآور اصلی]، علی اکبر مومنی[استاد راهنما]
چکیده: آزاد راه خرم‌آباد _ پل‌زال بخشی از محور سراسری تهران - بندر امام خمینی می‌باشد که از لحاظ اقتصادی از جمله راه‌های مهم کشور می‌باشد. بنابراین، این پژوهش به بررسی پهنه بندی خطر زمین لغزش در مسیر آزادراه خرم آباد- زال با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS پرداخته است. به منظور پهنه بندی خطر زمین لغزش در مطالعه حاضر، از روش تحلیل سلسله مراتبی یا AHP استفاده شده است. بر همین اساس، با توجه به مطالعات و مشاهدات صحرایی و شرایط زمین شناسی، تعداد 10 عامل تأثیرگذار بر وقوع زمین لغزش شامل سنگ شناسی، شیب، جهت شیب، فاصله از گسل، کاربری اراضی، آب و هوا، ارتفاع، فاصله از رودخانه، فاصله از نهر، و میزان بارندگی انتخاب و در محیط GIS با استفاده از روش AHP، بعد از وزندهی، نقشه مربوط به هر لایه تهیه شده است. در نهایت با ترکیب لایه های مختلف نقشه پهنه بندی خطر زمین لغزش برای منطقه مورد مطالعه تهیه شده است. بر اساس نقشه تهیه شده مشخص شد که 54 درصد از منطقه مورد مطالعه دارای پتانسیل زمین لغزش زیاد و خیلی زیادی می باشد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#پهنه بندی خطر زمین لغزش #GIS #تحلیل سلسله مراتبی AHP #آزادراه خرم آباد-پل زال
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)