پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
مائده قاسمی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: تعاملات معلمان موضوع بسیاری از تحقیقات در چند دهه اخیر بوده است. مشاهده شده است که معلمان در زمینه های مختلف با توجه به شرایط مختلف رفتار متفاوتی دارند. بسیاری از معلمان باید عملکرد و رفتار خود را در حضور عواملی که عمدتاً ناشی از تأثیرات محیطی است، مانند انتظارات مدرسه، فرهنگ مدرسه و عدم امنیت شغلی مناسب تغییر دهند. این مطالعه با هدف تحلیل نمایشی (DA) تعاملات معلمان و تأثیرات آن بر فرآیند تدریس و یادگیری انجام شد. در این راستا 15 معلم به روش نمونه گیری هدفمند که همگی دارای سابقه تدریس در موسسات دولتی و خصوصی بودند انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه های عمیق جمع آوری شد و تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از روش تحلیل گافمن (1969) و بوگدان و تیلور (1975) انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که اکثر معلمان شرکت کننده در این تحقیق معتقد بودند که تأثیر عواملی مانند فشار مدیر مدرسه، ناظر و ... آنها را مجبور می کند که برای حفظ شغل خود رفتار و سبک تدریس خود را تغییر دهند. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش 14 زیرمجموعه را به عنوان عوامل اصلی تغییر رفتار معلمان شناسایی کرد که عبارتند از: 1.خودشیرینی، 2. خلوص ظاهری، 3. سرکوب دانش تخصصی معلم، 4. اغراق، 5. انتظارات والدین/ فراگیران. 6. ترس از قضاوت، 7. پنهان کردن نقاط ضعف و نقص، 8. حفظ شهرت و آبرو ، 9. ارتقا و امنیت شغلی، 10. عدم اعتماد به نفس و تجربه کافی، 11. اجتناب از اشتباه، 12. سازگاری با هنجارها، 13. محافظه کار بودن، 14. پرهیز از بازخواست شدن. یافته های این تحقیق می تواند پیامدهایی برای معلمان، مدیران مدارس، موسسات آموزش زبان و سیاست گذاران داشته باشد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#ﻣﻌﻠﻤﺎن در ﺑﺴﺘﺮ EFL #ﺗﺤﻠﯿﻞ دراﻣﺎﺗﻮرژﯾﮏ #ﭘﺸﺖ ﺻﺤﻨﻪ #ﺟﻠﻮى ﺻﺤﻨﻪ #Goffman
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)