پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
محمد جهانشائیان [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: با وجود اینکه مطالعات زیادی در زمینه نوشتن به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا زبان خارجی وجود دارد، اما کمبود مطالعاتی در زمینه بررسی استراتژی‌های نوشتن به طور کلی و به ویژه استراتژی‌های نوشتن IELTS احساس می‌شود. این مطالعه مبتنی بر داده به دنبال پر کردن این خلأ است و استراتژی‌های نوشتن استفاده شده توسط نمونه‌ای هدفمند از داوطلبان IELTS که نمره ۷ یا بالاتر در تسک ۲ IELTS کسب کرده‌اند را کشف می‌کند. استراتژی‌های نوشتن و فرآیندهای فکری شرکت‌کنندگان از طریق تفکر بلند گذشته نگر استخراج و سپس از طریق تحلیل تماتیک مفهوم‌سازی شد. اعتبار یافته‌ها از طریق تکنیک مقایسه مداوم و بررسی اعضا انجام گرفت. تحلیل نهایی، مفهوم‌سازی و انتزاع فرآیندهای فکری شرکت‌کنندگان مجموعه‌ای از استراتژی‌های نوشتن عملی را به همراه داشت که تحت سه تم اصلی شامل «اطمینان از پوشش و ارتباط»، «ساختاردهی» و «برنامه‌ریزی، بازنگری و آگاهی از معیارهای ارزیابی» قرار می‌گیرد. یافته‌های این مطالعه از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا مجموعه‌ای از استراتژی‌های مبتنی بر داده را به حوزه آموزش نوشتن ارائه می‌دهند که مکمل استراتژی‌ها و تکنیک‌های قبلی مبتنی بر تئوری هستند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#فکر کردن به‌صوت بلند #تحلیل تماتیک #اطمینان از پوشش و ارتباط #ساختاردهی #ضد استدلال #نوع سوالات
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)