پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
محمد نوروزی نژاد [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده:
این مطالعه کمی و علی مقایسهای به بررسی تأثیر سبکهای یادگیری بصری و کلامی، جنسیت و تجربه قبلی در آزمون IELTS بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان پرداخته است. . این تحقیق بررسی کرده است که چگونه زبان آموزان با سبکهای یادگیری، جنسیت و تجربیات قبلی متفاوت در یک آزمون نوشتاری که نیاز به توضیح اطلاعات ارائهشده در نمودارها، چارتها و فرمتهای مشابه را دارد، عمل میکنند. این مطالعه شامل ۵۰ زبان آموزان بزرگسال EFL بود که یک آزمون نوشتاری آکادمیک IELTS (تسک ۱) را برای ارزیابی عملکرد نوشتاری خود تکمیل کردند. سپس، پرسشنامه مقیاس سبک پردازش (SOP) برای شناسایی سبکهای یادگیری شرکتکنندگان توزیع شد. برای تحلیل دادهها از آزمون t مستقل و طرح عاملی برای بررسی روابط بین متغیرها استفاده شد. نتایج نشان داد که تفاوت معناداری در عملکرد نوشتاری بین دو گروه زبان آموزان با سبکهای یادگیری متفاوت وجود ندارد. علاوه بر این، جنسیت تأثیر مهمی بر عملکرد شرکتکنندگان نداشت. با این حال، نتایج نشان داد که شرکتکنندگانی که تجربه قبلی داشتند بهطور معناداری بهتر از کسانی که چنین تجربهای نداشتند عمل کردند (p-value < 0.05). همچنین، شرکت کنندگان کلامی که تجربه قبلی آزمون IELTS داشتند، عملکرد بهتری نسبت به همتایان بصری خود که از این آشنایی بی بهره بودند، داشتند. اگرچه این نتایج غیرمنتظره بودند، اما نتایج ارزشمندی را برای مربیان در مورد تأثیر سبکهای یادگیری و جنسیت بر عملکرد در آزمون IELTS ارائه میدهند. علاوه بر این، یافتهها بر نقش مهم تجربه قبلی در بهبود عملکرد در ارزیابیهای استاندارد تأکید میکند و راهنمای خوبی برای هر دو گروه مربیان و شرکت کنندگان که به دنبال بهبود نتایج در چنین زمینههایی هستند، ارائه میدهد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#سبک های یادگیری #جنسیت #تجربه قبلی #عملکرد نوشتاری
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: