پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1395
پدیدآورندگان:
محسن شیخ احمدی [پدیدآور اصلی]، سید علی استوار نامقی[استاد راهنما]
چکیده: هرچند وجود همکاری و تعامل در بین معلمین برای پیشرفت حرفه ای آنان در زمینه ی تدریس بسیار حائز اهمیت است اما عوامل بسیاری معلمین را از ایجاد چنین تعاملی باز می دارد. بیشتر تحقیقات انجام شده راهنمایی هستند بر ایجاد همکاری در بین معلمین. اما اطلاعات کمی در مورد دلایل انزوای معلمین و همچنین راهکارهای کاربردی ایجاد تعامل در بین آنان موجود است. بنابر این هدف مطالعه ی حاظر دو وجهی است: 1) یافتن دلایل انزوای معلمین، و 2) اکتشاف تکنیک های کاربردی در ایجاد همکاری که توسط معلمین انجام می شود. این مطالعه از نظریه ی زمینه ای برای جمع آوری و بررسی داده های کیفی از سیزده معلم باتجربه که مایل به ارائه ی نظرات خود به محقق بودند، استفاده کرده است. تحلیل و بررسی داده ها دو طبقه بندی را آشکار کرده است: دلایل انزوای معلمین و راهکارهای ایجاد همکاری در بین آنان. با وجود اینکه مطالعه ی حاظر محلی است ودر مقیاس کوچک انجام شده است، اما دست آوردهای متناسب و با اهمیتی را برای سیاست گذاران، مدیران مدارس و معلمین در شهر سنندج و خارج از آن بهمراه دارد. در این تحقیق دلایل اصلی انزوای معلمین و همچنین پیچیدگی کامل تعامل میان آنان و راهکارهای ایجاد چنین تعاملی فراهم آمده است.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#انزوای معلمین #تعامل معلمین #ادراک #پیشنهاد #نظریه ی زمینه ای

دانلود نسخه تمام متن (رایگان)

محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)