پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
فاطمه فاتح [پدیدآور اصلی]، بزرگمهر اشرفی[استاد راهنما]، سید حسین سیدی[استاد مشاور]
چکیده: پژوهش پیش رو با هدف بررسی رابطه رهبری تحول آفرین دیجیتال بر تحولات دیجیتال سازمان با نقش میانجی یادگیری سازمانی در شهرداری های استان سمنان، انجام پذیرفت. پژوهش از نظر ماهیت و روش، از نوع پژوهشهای توصیفی-پیمایشی بوده و با هدف کاربردی انجام شد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و کارمندان شهرداری های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به تعداد 230 نفر تشکیل میدهند. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران، 145 نفر تعیین شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه های استاندارد است که هر سه پرسشنامه در پژوهش النوایمی و همکاران (2022) استفاده شده و روایی و پایایی آن تأیید شده است. روایی محتوایی- صوری و روایی سازه (تحلیل عاملی تأییدی، روایی همگرا و واگرای) ابزار پژوهش بررسی و مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ سنجیده شد و با توجه به اینکه مقدار آلفا برای همه متغیرهای پژوهش بیشتر از 0.7 به دست آمد، با اطمینان میتوان پایایی ابزار پژوهش را تأیید کرد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش های آمار توصیفی و استنباطی و از روش حداقل مربعات جزئی به وسیله نرم افزار SmartPLS استفاده شد. نتایج کسب شده از این پژوهش نشان داد بین رهبری تحول آفرین دیجیتال و مؤلفه های آن و تحولات دیجیتالی سازمان و مؤلفه های آن از طریق یادگیری سازمانی رابطه وجود دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#رهبری تحول آفرین دیجیتال #تحولات دیجیتال #یادگیری سازمانی
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: