پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > صنایع و مدیریت > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1402
پدیدآورندگان:
محمد مرادی [پدیدآور اصلی]، علی اکبر حسنی[استاد راهنما]
چکیده:
فرآیند نوآوری در گذشته وابسته به منابع فکری درون سازمانی و تلاش برای توسعه و تجاری سازی آنها در درون سازمان بوده است. امروزه پارادایم نوآوری باز شرکتها را دعوت میکند در کسب و کار خود از ایدهها و فناوریهای بیرونی، بیشتر بهره ببرند و به دیگر شرکتها هم اجازه دهند تا از ایدههای نوآورانه آنها بهرهمند شوند. در این پژوهش به دنبال یافتن پاسخ به این سؤال کلیدی هستیم که چگونه سازمانها از تجربه اجرای پروژههای پیشتاز در راستای ایجاد توانایی نظاممند برای مدیریت پروژههای نوآوری باز استفاده میکنند؟
درپژوهش حاضر، جامعه آماری، سازمان صنایع الکترونیک ایران است که در زمینه نوآوری باز فعالیت میکند. به عبارت دیگر، در گذشته به وسیله فعالیتهایی از حالت نوآوری بسته به حالت نوآوری باز حرکت نموده است. نمونه آماری پژوهش، بررسی چگونگی تاثیر نوآوری باز بر حوزه مدیریت گستره دانش پروژه با تاکید بر جنبههای مدیریت ریسک پروژه، مدیریت زمان پروژه، مدیریت منابع انسانی پروژه و مدیریت ارتباط پروژه است.
به منظور گردآوری اطلاعات از یک پرسشنامه محقق ساخت استفاده شده است و دادههای حاصل از پرسشنامه را به وسیله نرم افزار تحلیل دادههای میک مک مورد بررسی قرار دادیم. باتوجه به پلان تاثیرگذاری و تاثیرپذیری نرم افزار میک مک، 5 متغیر کوتاه شدن زمان توسعه محصول، غنیسازی ارزیابیهای پروژه با جنبههای مختلف، ناکارآمدی در تولید و توزیع، سواستفاده از دارایی فکری و فیزیکی سازمان و مشکلات هماهنگی به عنوان متغیرهای استراتژیک پژوهش شناسایی شدند که بر توسعه کندتر محصول، ورود سریعتر به بازار و متنوع بودن ریسک به عنوان خروجیهای پژوهش تاثیر میگذارند.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#نوآوری باز #پروژه پیشتاز #نوآوری بسته #مدیریت پروژه
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: