پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > تربیت بدنی و علوم ورزشی > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1403
پدیدآورندگان:
مائده ابوالفتحی [پدیدآور اصلی]، مجتبی رجبی[استاد راهنما]، رضا اندام[استاد مشاور]
چکیده: پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر تجربه بر رضایت‌مندی مشتریان ورزشی، یک تحلیل چندگروهی براساس جنسیت، انجام شد. روش پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش انجام، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد که جمع‌آوری داده‌های آن، به‌صورت میدانی انجام شد. جامعه‌ی آماری پژوهش، شامل تمام گردشگران ورزشی در سال 1402-1403 که برای رشته‌ی ورزشی رفتینگ به شهرستان سامان سفر کرده بودند، بود که با توجه به نامشخص بودن تعداد آن‌ها، نمونه‌گیری در این پژوهش، به‌صورت هدفمند و در دسترس بود و تعداد 260 نفر به‌عنوان نمونه موردپذیرش قرار گرفت. به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها، از دو پرسشنامه‌ی استاندارد تجربه (سینگ و همکاران، 2022) و رضایتمندی مشتریان (کیت و همکاران، 2021)، استفاده شد. برای تائید روایی صوری و محتوایی از نظر متخصصین و برای تائید پایایی ابزار از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد که به ترتیب برای تجربه و رضایتمندی 82/0 و 74/0 به دست آمد. تحلیل‌های آماری با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS نسخه‌ی 24 و اسمارت پی ال اس نسخه‌ی 3 انجام شد. کلیه‌ی فرضیات در سطح معناداری 05/0 مورد بررسی قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش نشان داد که میزان تأثیر تجربه‌ی گردشگری بر رضایتمندی گردشگران رفتینگ (40/0) است. همچنین، مقدار آماره‌ی T برای این مسیر برابر با 19/7 بود. بنابراین، تجربه‌ی گردشگری بر رضایتمندی گردشگران رفتینگ، تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، میزان تأثیر تجربه‌ی گردشگری بر رضایتمندی گردشگران برابر با 005/0 بود. همچنین، مقدار ضریب معناداری برای این مسیر برابر با 96/0 بود که بیشتر بودن آن از مقدار 05/0 را نشان می‌دهد؛ بنابراین، مشخص گردید که بین تأثیر تجربه‌ی گردشگری بر رضایتمندی گردشگران مرد و زن، تفاوت معناداری وجود ندارد. بنابراین، با توجه به یافته‌های پژوهش، می‌توان بیان داشت که کسب خاطرات زیبا و لذت‌بخش، به یادآوردن تجارب مثبت از آخرین بازدید از رودخانه، کسب احساس رهایی، کسب احساس شورونشاط و افزایش آگاهی و دانش گردشگران با حضور در مکان رفتینگ، توانسته است بر کسب رضایت از تجربه‌ی این تفریح، برآورده شدن انتظارات گردشگران از تجربه‌ی این تفریح و کسب احساس رضایت براساس زمان و تلاشی که گردشگران در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تأثیر مثبت و بسزایی داشته باشد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#تجربه‌ی گردشگر #رضایتمندی مشتری #رشته‌ی رفتینگ #تحلیل چندگروهی.
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود
یادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده:
پایان نامه های مرتبط (بر اساس کلیدواژه ها)