پایان نامه > کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود > مهندسی برق > مقطع کارشناسی ارشد > سال 1395
پدیدآورندگان:
مصطفی توانا [پدیدآور اصلی]، محمد علی صدرنیا[استاد راهنما]
چکیده: در این پایاننامه، برای تشخیص عیب حسگر یک هواپیمای بدون سرنشین از روش تخصیص ساختار ویژه استفاده شده است. از آنجاییکه سیستم حلقه باز هواپیما ناپایدار است، ابتدا با استفاده از روش تخصیص ساختار ویژه برای سیستم هواپیما، فیدبک حالت طراحی میشود. روش ارائهشده مبتنی بر رؤیتگر بوده و به دلیل چند ورودی-چند خروجی بودن سیستم، به ازای هر خروجی، نیاز به طراحی یک رؤیتگر است. در طراحی رؤیتگر و به دست آوردن بهره آن نیز از روش تخصیص ساختار ویژه استفاده شده است. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که این رؤیتگر عملکرد بسیار مناسبی در تخمین حالتها دارد. بعد از طراحی رؤیتگر، در حضور عیب، با استفاده از بردار اختلاف بین حالتهای تخمینزدهشده و حالتهای واقعی سیستم، عیب بازسازی میشود. سپس، بازسازی عیب به کمک روش ارائهشده در این پایاننامه با روش جایابی قطب که بهعنوان معیاری قدرتمند مطرح است، مقایسه میشود. شبیهسازیها بهوضوح نشان میدهند که روش معرفیشده توانایی بسیار مناسبی در بازسازی انواع عیب دارد.
کلید واژه ها (نمایه ها):
#بازسازی عیب #تخصیص ساختار ویژه #عیب حسگر #هواپیمای بدون سرنشین #رؤیتگر حالت #فیدبک حالت دانلود نسخه تمام متن (رایگان)
محل نگهداری: کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرودیادداشت: حقوق مادی و معنوی متعلق به دانشگاه صنعتی شاهرود می باشد.
تعداد بازدید کننده: